[ad_1] حجت الاسلام سعید صلح میرزایی در حاشیه آئین معرفی کتابی از رهبر معظم انقلاب درباره سیره امام ششم با نام «پیشوای صادق» که قبل از ظهر پنج‌شنبه در دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، اظهارکرد: امام صادق (ع) رئیس مکتب تشیع ارتباط خاصی در ظهور و […]

[ad_1]

حجت الاسلام سعید صلح میرزایی در حاشیه آئین معرفی کتابی از رهبر معظم انقلاب درباره سیره امام ششم با نام «پیشوای صادق» که قبل از ظهر پنج‌شنبه در دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، اظهارکرد: امام صادق (ع) رئیس مکتب تشیع ارتباط خاصی در ظهور و بروز حوزه علمیه دارند، تصمیم گرفته شد، فعالیت دفتر مؤسسه انقلاب اسلامی به صورت رسمی در ایام شهادت امام ششم (ع) آغاز شود.

وی افزود: درکنار سوگواری امام صادق (ع) یکی از کتب قدیمی بنیانگذار انقلاب که توسط این مؤسسه بازنشر شده است، با حضور نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و جمعی از علما و طلاب معرفی و رونمایی شد.

مدیر مؤسسه انقلاب اسلامی در قم ادامه داد: از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۸ در روزنامه جمهوری اسلامی مجموعه یادداشت‌هایی با عنوان پیشوای صادق منتشر شده بود که این یادداشت‌ها توسط افرادی جمع آوری و به کتاب تبدیل شد که اثر گردآوری شده همراه با غلط بسیار منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه چاپ مجدد کتاب پیشوای صادق به دلایل ذکر شده پیش از این متوقف شده بود، تصریح کرد: از سوی مؤسسه انقلاب اسلامی در طی یک اقدامی خاص به اصل یادداشت‌ها رجوع و کتاب مورد نظر با تطبیق با اصل، مورد اصلاح قرار گرفت.

حجت الاسلام صلح میرزایی ادامه داد: این کتاب به مخاطب خود را متوجه می‌سازد که کار امام زمان (عج) تنها یک کار فقهی نبوده و ایشان ضمن اینکه یک مبارز تمام عیار بودند به دنبال تشکیل حکومت علوی و باز آفرینی آن حکومت بودند.

وی اضافه کرد: مخاطبان با مطالعه این کتاب ارزشمند متوجه می‌شوند، امام صادق (ع) تشکیلات سری شیعه را هدایت کرده و در مبارزات حضور بسیار فعالی داشتند.

مدیر مؤسسه انقلاب اسلامی در قم با اشاره به نظریه انسان ۲۵۰ ساله که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است، گفت: این نظریه که مورد توجه بسیاری از شیعیان غیرایرانی نیز قرار گرفته در این کتاب به آن توجه شده است.

وی اضافه کرد: این کتاب به دلیل حجم کمی که دارد می‌تواند مورد استفاده جوانان قرار بگیرد. در این کتاب به خلاصه‌ای از سیره اهل بیت (ع) تا پیش از امام صادق (ع) توجه شده و برای جوانان و کسانی که تازه می‌خواهند وارد حوزه علمیه شوند بسیار مناسب است.

لازم به ذکر است: کتاب «پیشوای صادق»، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره سیره فرهنگی سیاسی امام صادق (ع) است که در ۱۷ شماره روزنامه جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده بود.

[ad_2]