به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیماز کرمان، ، حجت‌الاسلام مسعود عالی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن محوری زیر سایه خورشید که  با حضور خدام حرم رضوی و حضور باشکوه مردم و مسئولین در سالن ورزشی شهدای کارگر کرمان برگزار گردید با بیان اینکه کشور ما زیر سایه امام رضا(ع) و فرزندان […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیماز کرمان، ، حجت‌الاسلام مسعود عالی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن محوری زیر سایه خورشید که  با حضور خدام حرم رضوی و حضور باشکوه مردم و مسئولین در سالن ورزشی شهدای کارگر کرمان برگزار گردید با بیان اینکه کشور ما زیر سایه امام رضا(ع) و فرزندان حضرت امام موسی کاظم(ع) هست اظهارداشت: در زندگی معصومین(ع) دو نقطه عطف بوده که عاشورای امام حسین(ع) و هجرت امام رضا(ع) دو نقطه عطف دین هست.

وی با اشاره به اینکه با شهادت امام حسین(ع) نور خدا تثبیت گردید اظهار کرد: نمازخواندن ما وامدار کربلای امام حسین(ع)  هست و خون امام حسین(ع) دین ما را زنده نگه داشته هست.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام رضا(ع) معرفت تشیع را از نظر کیفی بالا بردن داد و هجرت امام رضا(ع) موجب توسعه مکتب تشیع گردید اضافه کرد: همه مذاهب اهل سنت در برابر امام رضا(ع) جای گرفتند تا آن حضرت را شکست دهند اما عالم آل محمد(ص) آنان را روشن و آگاه کرد و معرفت به امام بالا رفت.

وی با بیان اینکه شیعه لیاقت پیدا نمود که پس از امام رضا(ع) زیارت جامعه کبیره را تحویل بگیرد و رشد این لیاقت در زمان امام رضا(ع)  انجام گردید گفته بود: پس از امام رضا(ع) شیعه آنقدر رشد پیدا نمود که امام خردسال یعنی امام جواد(ع) را قبول کرد و پذیرفتند.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) از نظر کمیت نیز تشیع را رشد داد و با هجرت به ایران مکتب شیعه وسیع گردید اظهار کرد: پس از امام رضا(ع) نیز سایر امامزادگان به ایران آمدند و مکمل کار امام رضا(ع) گردیدند.

وی با بیان اینکه دو کاروانی که پس از امام رضا(ع) وارد ایران گردیدند و در توسعه مکتب شیعه مؤثر بودند افزود: یکی از آنان، کاروان حضرت فاطمه‌معصومه(س) بود.

وی با بیان اینکه در شبکه‌های وهابی تبلیغات سوء درباره مرجعیت شیعه می‌شود گفته بود: امام رضا(ع) شاگردانی تربیت کرد که به نقاط متفاوت جهان عزیمت کرده تا مرجع باشند و مشکلات مردم را رفع کنند.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه ریشه مرجعیت دینی از زمان امام رضا(ع) بود اضافه کرد: شیعه کسی هست که در راه اهل‌بیت(س) اقدام نماید و مسیر الهی و تراز امامن اطهار(س) را طی کند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: سلام همه روزه به امام حسین(ع) را فراموش نکنید که دین ما را زنده کرد، سلام همه روزه به امام رضا(ع) را فراموش نکنید که ولی امر ما ایرانیان هست و سلام همه روزه به امام زمان(عج) را فراموش نکنید که امام زنده ما هست.