[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم سخنرانی خود در جمع افسران دوره تربیت پاسداری علویون قم، امام خمینی (ره) را مدیر بحران‌ها دانست و افزود: حضور در سپاه پاسداران و خدمت به انقلاب اسلامی افتخاری بزرگ است. وی یکی از ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم سخنرانی خود در جمع افسران دوره تربیت پاسداری علویون قم، امام خمینی (ره) را مدیر بحران‌ها دانست و افزود: حضور در سپاه پاسداران و خدمت به انقلاب اسلامی افتخاری بزرگ است.

وی یکی از ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را بعد علمی عنوان کرد و افزود: امام راحل در تمامی قلمروهای حوزه و علوم اسلامی و همچنین صاحب نظری و اجتهاد در این علوم و دانش‌های پایه حوزه دارای شخصیت علمی بی نظیر بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود سه هزار رشته در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: رشته‌های حوزه مختلف و متنوع است و موارد بسیاری را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) در همه قلمروها به بالاترین درجه رسیده است، افزود: شخصیت و بُعد اخلاقی و ادب امام از ویژگی‌های دیگر ایشان است که بسیار نادر و ممتاز بود و ایشان را به چهره ماندگار تاریخی تبدیل کرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: امام در عرفان عملی و بُعد اخلاقی به درجه بالایی رسید و ایشان به عنوان اسطوره معنوی و اخلاقی شناخته شد.

وی شجاعت را ویژگی دیگر امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: قدرت مدیریت و رهبری امام یکی از ویژگی‌های مهم ایشان بود.

آیت الله اعرافی رهبر کبیر انقلاب را مدیر بحران‌ها دانست و تصریح کرد: ایشان از هر تهدیدی، فرصت می‌ساخت و تحولات بزرگی را رقم می‌زد.

وی شیوه‌های نفوذ در مخاطب و آگاهی سیاسی را ویژگی‌های دیگر امام دانست و افزود: امام خمینی (ره) تمامی وقایع جهان و رویدادهای بین المللی را رصد می‌کرد و از همه رویدادها مطلع بود.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه امام تفکر ناب و نو اسلام ناب را به دنیا عرضه کرد، اظهار داشت: ایشان یک بازخوانی از اسلام با نگاهی جامع و جذاب از اسلام داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کرونا نشان داد که آمریکایی‌ها با همه ادعای خود دارای چه ضعف‌های بسیاری در مدیریت هستند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با قدرت برآمده از حکمت الهی مقابل زورگویان جهان ایستاد، افزود: از هنرها و اندیشه بالنده امام خمینی (ره) این بود که ملیت را به معنای درست به همراه اسلامیت تعریف کرد و هرگز از نظر امام (ره) ارزش و جایگاه کشور ایران کم نبود، اما همه این عظمت در شعاع اسلام و اندیشه الهی بود.

وی با بیان اینکه امام راحل، مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشت، تصریح کرد: امام اندیشه نوین را به جهان عرضه کرد و مشاهده می‌کنیم که نظریات انقلاب اسلامی دارای چه جایگاهی میان مردم جهان است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: نظریه تشیع و تقریب امت اسلامی و ولایت راستین از جمله نظریات ایشان بود که راهگشای آینده ایران و انقلاب اسلامی است.

[ad_2]