معاون دادستان عمومی و انقلاب و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب قم گفت : از ابتدای سال جاری ۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد کشف‌شده است که اغلب آن مربوط به مبادی ورودی قم بوده است و سهم قم در این زمینه نزدیک ۱۰ درصد است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمود طالبی ظهر امروز در نشست خبری معاونان قضایی استان قم که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، با اشاره به مصمم بودن دادستان در مقابله با ناهنجاری‌ها اظهار داشت: جابه‌جایی مسئولان قضایی خللی در برخورد جدی با مجرمان نمی‌کند و برخورد با افرادی که به حریم آرامش مردم آسیب می‌رسانند جز سیاست‌های کلی و جدی قوه قضاییه است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم بابیان اینکه در نوروز امسال برای نخستین بار یک طرح امنیتی ویژه را اجرا کردیم، افزود : نتیجه اجرای این طرح کاهش ۵۸ درصدی جرائم خشن بود که کنترل مرخصی زندانیان ازجمله این موارد است.

طالبی با اشاره به اینکه در نوروز امسال به‌طور متوسط روزانه ۸۰ نفر دستگیرشده‌اند، گفت : دستگیرشدگان اغلب با جرائم مربوط به مواد مخدر ارتباط داشته‌اند که بعضی از این افراد راهی زندان و برخی دیگر به کمپ‌های ترک اعتیاد روانه شده‌اند.

وی با اشاره به روند سوق تمایل مصرف‌کنندگان مواد مخدر از شیشه به هروئین تأکید کرد: ۴۴ درصد مصرف‌کنندگان در بین آقایان به مصرف هروئین دچار هستند که مصرف هروئین به‌نوبه خود سبب افزایش جرائم مالی می‌شود همچنین ۴۸ درصد زنان معتاد قمی نیز به مصرف شیشه اشتغال دارند و شیشه در بین زنان طرفداران بیشتری دارد.

وی افتتاح مجتمع ویژه تصادفات را یکی از کارهای قابل‌توجه دادستانی قلمداد کرد و گفت : با افتتاح این مجتمع روند انجام کار افزایش‌یافته است و پزشکی قانونی و نمایندگان بیمه در این مجتمع مستقر هستند که سبب کاهش بار ترافیکی شهر و سهولت در انجام کارها می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: هم‌زمان مجتمع ویژه‌فضای مجازی نیز شروع به کارکرده است و تخلفات این حوزه در آن رصد و در حوزه اختیارات پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه برای حفظ آرامش پارک‌ها، پارکبان‌ها را آموزش داده‌ایم، تأکید کرد: پارک‌ها یکی از جاهایی بود که میزان آسیب‌ها در آن زیاد بود که با آموزش و استقرار پارکبان‌ها که تحت آموزش بوده‌اند و مستقیماً با نیروی انتظامی در ارتباط هستند امنیت و آرامش پارک‌ها افزایش‌یافته است.

طالبی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف‌شده است، تأکید کرد: این مقدار از مواد مخدر مستقیماً برای قم نبوده است و بسیاری از آن‌ها در مبادی ورودی استان کشف‌شده و سهم قم تقریباً ۱۰ درصد است.

وی بابیان جدیت دادستانی درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در طول دو هفته گذشته نزدیک به ۵۰ کیلوگرم تریاک و ۳ کیلوگرم هروئین که مربوط به مصرف داخلی قم بوده کشف‌شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم خاطرنشان کرد: در قم به‌اندازه‌ای کمپ‌های ترک وجود دارد که فردی نتوانسته ادعا کند که قادر به ترک اعتیاد نیست و همچنین تسهیلات مناسبی نیز به افراد واجد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وضع ظاهری شهر قم گفت : ازنظر شکل ظاهری قم وضعیت مطلوبی دارد و نسبت به شهرهای دیگر در شرایط بهتری قرار دارد.