[ad_1] حجت الاسلام محمدجواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به ماجرای قتل دختر تالشی کمبود محبت، عشق و عدم درک فرزندان و جفای در حق آنان را موجب بروز چنین حوادثی دانست و ادامه داد: در پرونده ای، دختری ۱۵ ساله به همراه مردی ۳۵ به دلیل مخالفت خانواده […]

[ad_1]

حجت الاسلام محمدجواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به ماجرای قتل دختر تالشی کمبود محبت، عشق و عدم درک فرزندان و جفای در حق آنان را موجب بروز چنین حوادثی دانست و ادامه داد: در پرونده ای، دختری ۱۵ ساله به همراه مردی ۳۵ به دلیل مخالفت خانواده دختر، برای دریافت اجازه عقد از دادگاه، اقامه دعوا کرده بودند.

وی ادامه داد: قاضی دادگاه در ابتدا دختر را فراخواند و حرف هایش را شنید و پس از آن، خواستگار را فراخواند و با پرخاش و تندی و حتی تهدید به او فهماند که تا پایان حکم اگر بفهمد هرگونه ارتباطی به هر شکل با دختر داشته، عواقب وحشتناکی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: قاضی پرونده سپس  مادر دختر را صدا کرد و از او پرسید آیا شده پدر دختر نوازشش کند و شب ها برایش قصه بخواند یا با او حرف بزند تا بخوابد؟ زن گفت به هیچ عنوان اجازه نمی دهم، چه معنی دارد پدر به دختر دست بزند؛ قاضی باردیگر پرسید آیا شما این کار را انجام می دهی؟ مادر گفت این کار را نمی کنم؛ قاضی گفت از چه سنی دیگر دخترت را حمام نمی کنی؟ مادر گفت از کودکی به او آموختم خودش حمام کند؛ و چند سوال دیگر نظیر این سوال ها پرسید و جواب هایی شبیه این جواب ها گرفت.

وی افزود: قاضی پدر را احضار کرد و پرسید با این ازدواج مخالف هستند که پاسخ دادند بله؛ قاضی گفت برای سه ماه آینده وقت تعیین می کنم اما در این مدت باید به دستوراتی که می دهم عمل کنید و هر شب پدر باید دختر را نوازش کند با او حرف بزند تا بخوابد، مادر هم باید مدام او را نوازش کند و حتی گاهی او را به حمام ببرد؛ پس از سه ماه دختر به همراه پدر و مادر در شعبه حضور یافت و اعلام کرد که دیگر تمایلی به ازدواج ندارد و ماجرا به اتمام رسید؛ قاضی در پایان بیان کرد این دختر بچه عاشق نبود و شوهر نمی خواست نیاز به نوازش و لمس و توجه داشت.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: حال من با شما دوباره قصه ای را مرور می کنم، رومینا دختری سیزده ساله بود و پدر رومینا با داس در حالی که دختر خواب بود گردنش را برید؛ رومینا و رومیناها نه عاشقند و نه مشکل ناموسی دارند این دخترها به توجه و احترام و لمس و نوازش نیاز دارند که از پدر و مادر دریافت نمی کنند و برای رفع مشکل به سمت بیرون از خانواده می روند؛ رومینا که رفت اما ما یاد بگیریم که دخترهای مان نیاز به توجه و عشق و لمس و نوازش پدر و مادرهای شان دارند و با گفتن اینکه رومینا عاشق بود، نگوییم کودک همسری چاره درد است، نگوییم این بچه خودش هم مشکل اخلاقی داشت و چرا به دنبال آن مرد رفت و در موارد دیگر بدانیم با این جملات ماهم داس برداشته و گلوی رومینا و رومیناها را می بریم.

وی با تصریح بر این که کمبود محبت، مشکل بسیاری از دختران و جوانان امروز است، اظهار کرد: نه تنها مشکل بسیاری از دختران و جوانان کمبود محبت و ارتباط دوستانه پدر و مادر و خانواده با ایشان است بلکه مشکل بسیاری از بزهکاران و حتی جانیان و قاتلان کمبود محبت و بی توجهی و تحقیر است اما متاسفانه متولیان و مدیران زمانی متوجه می شوند که کار از دستشان در رفته است.

استاد حوزه علمیه قم با طرح سؤالی مبنی بر راه حل مشکلات خانوادگی، تببین کرد: با محبت، منطق، احترام و شرح صدر بسیاری از مشکلات خانواده و جامعه حل می شود./۱۳۲۴/ت۳۰۲/ب۱

[ad_2]