مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از وجود ۲۶۴ نشریه در استان قم خبر داد. به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عباس دانشی صبح امروز در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه قم با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استان قم ۲۶۴ نشریه وجود دارد که این عدد نسبت به استان‌های دیگر بی‌نظیر است. […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از وجود ۲۶۴ نشریه در استان قم خبر داد.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عباس دانشی صبح امروز در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه قم با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استان قم ۲۶۴ نشریه وجود دارد که این عدد نسبت به استان‌های دیگر بی‌نظیر است.

وی نشریات مکتوب استان را ۴ روزنامه، ۷ هفته‌نامه، ۱۰ دوهفته‌نامه و ۲۶ ماهنامه دانست و افزود: در تولید علوم معارف اسلامی بیش از ۱۵۰ نشریه در قم وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای گستره‌ای بین‌المللی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان قم تصریح کرد: در استان قم بیش از ۴۰ خبرگزاری و پایگاه خبری وجود دارد که در پوشش اخبار ویژه علما، سران قوا، حوزه‌های علمیه و غیره نقش برجسته‌ای دارند.

وی بابیان اینکه بیشتر کارهای مطبوعاتی کشور به‌صورت متمرکز در معاونت مطبوعانی وزارت ارشاد انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تمام رسانه‌ها می‌توانند با معرفی خبرنگاران خود مراحل بیمه آن‌ها را انجام دهند و وزارت ارشاد تمام حق بیمه خبرنگاران را به آن‌ها برمی‌گرداند.

دانشی عدم وجود نقدینگی رسانه‌ها را سد راهی برای بیمه نکردن خبرنگاران ذکر کرد و گفت: ما در پرداخت‌های فوری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و ضعف در منابع مالی باعث شده رسانه‌ها لیست‌های بیمه را ارسال و چند ماه بعد هزینه آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته جراید قم حدود ۲۵۰ میلیون تومان یارانه دریافت کرده‌اند که در مقایسه با حجم کارها باید این رقم تا حدودی تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان قم عنوان کرد: باید معاونت مطبوعانی وزارت ارشاد نگاه ویژه‌ای به نشریات و سایت‌های قم داشته باشد و مشکلات خانه مطبوعات قم را مرتفع کند که به نظرم انتخابات خانه مطبوعات قم در مرداد ماه یا شهریورماه برگزار شود.