[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: حضور جمعی از اهالی رسانه در کنار علمای شیعه نشان دهنده این است که بین اهالی رسانه و روحانیت اشتراکاتی وجود دارد و آن هم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از خبرنگاران که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: حضور جمعی از اهالی رسانه در کنار علمای شیعه نشان دهنده این است که بین اهالی رسانه و روحانیت اشتراکاتی وجود دارد و آن هم کنار مردم بودن است.

وی افزود: مشروطه در قانون اساسی مدون خود مطبوعات را به عنوان یکی از ارکان کشور در نظر گرفت و آن هم به دلیل اهمیت خبرنگاران در جامعه بود.

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به قدمت زمان حضور روحانیت در کنار مردم، تصریح کرد: روحانیت در طول ۱۴۰۰ سال گذشته کنار مردم بوده و خبرنگاران نیز در طی زمان‌های گوناگون حضور خود را در کنار مردم حفظ کردند.

وی با بیان نقل قولی از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، گفت: نسبت روحانیون و مردم به مثال ماهی و آب است و تا زمانی که ماهی در آب هست حیات دارد و روحانیت نیز در کنار مردم ارزش پیدا می کند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به وجه اشتراکاتی که بین خبرنگاران و روحانیون وجود دارد، عنوان کرد: روحانیون و خبرنگاران عناصری هستند که در کنار مردم بودیم و هستم و منعکس کننده دردهای مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در دنیا خبرنگاری کاری پرخطر محسوب می‌شود، گفت: اگر نگاهی به جنگ‌های بین‌المللی و منطقه‌ای داشته باشیم متوجه می‌شویم که تعداد بالایی از خبرنگاران در جنگ‌ها کشته شدند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به نقش کشورهای قدرت طلب که در دنیا به جنگ افروزی پرداختند، عنوان کرد: در جنگ ویتنام اگر خبرنگاران وقایع به وجود آمده را به رسانه‌های جهان مخابره نمی‌کردند هیچکس از ظلمی که به مردم صورت گرفت مطلع نمی‌شد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل پرخطری است، گفت: در طول دوران تاریخ روحانیون بسیاری کشته شدند کسانی که در کنار مردم هستند همواره جانشان در خطر است تا جایی که در بسیاری از جنگ‌ها خبرنگاران کشته نمی‌شدند بلکه شناسایی شدند و آنان را نشانه گرفتند تا کشته شده و صدایشان قطع شود.

فضای مجازی برای ما یک فرصت طلایی است

آیت‌الله علوی بروجردی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه فضای مجازی برای ما یک فرصت طلایی است، گفت: در همه جهاتی که تمدن عرضه کرده آفاتی وجود دارد که در فضای مجازی نیز از این مسئله مستثنی نیست.

وی ادامه داد: انحرافات و آفات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد اما در کنار آن باید دید گاهی اوقات یک سخنرانی مذهبی مخاطبان میلیونی در دنیا دارد که این مسئله نشان از حسن فضای مجازی است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اگر به جای مقابله مدیریت کنیم به نتایج خوبی دست خواهیم یافت، زیرا در دنیای امروز جلوگیری فایده ندارد و باید با مدیریت صحیح همراه با تکنولوژی جهان حرکت کنیم.

وی بیان کرد: فضای مجازی، تلویزیون و ماهواره ابزار اطلاعاتی است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم بلکه باید آنها را مدیریت کرد.

آیت الله علوی بروجردی در ادامه بر ضرورت اخلاق مداری در انتشار اخبار تأکید کرد و گفت: باید اخلاق را رشد دهیم و مراقب باشیم آبروی افراد خدشه دار نشود .

[ad_2]