استاد حوزه علمیه درباره ضرورت اتحاد آقایان قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را یک بحث انحرافی دانست و ماندن هر دو در کنار هم را یک ضرورت خواند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر یکشنبه در همایش طلاب حامی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مدرسه علمیه معصومیه(س) قم، اظهار داشت: ساده اندیشی دولت باعث شد پول زیادی از جیب مردم برود و امروز کسی پاسخگوی این معضل نیست؛ کارهای زیادی را متوقف کردند که پول وارد کنند؛ اما هیچ پولی وارد نشد و وضع بدتر شد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اصلاح معیشت و رفع محرومیت بیرقی است که حوزه علمیه به خاطر تبعیت از امام حسین(ع) به دوش دارد؛ باید توجه داشت که شاید هدف فرد توهین کننده به امام رضا(ع) این بوده که باز هم حواس ما را پرت کند؛ دستگاه قضایی این قضیه مجرمانه را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: از کاندیداهایی که در این انتخابات شرکت کرده اند، دو کاندیدا دغدغه رفع محرومیت دارند و با برنامه و شیوه تبلیغاتی خودشان کار را جلو می برند؛ برای موفقیت آن ها دعا می کنیم و امیدواریم وضع موجود تغییر کند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: دلایل موثقی وجود دارد که برخی در دستگاه های اجرایی کشور نفوذ کرده اند و می خواهند کشور را به گوشه ای ببرند که دیگر راه برگشتی نباشد و این خیلی خطرناک است.

وی تأکید کرد: می خواهند جام زهر دیگری به ما بنوشانند؛ به همین دلیل است که وضع موجود باید تغییر کند؛ هدف اولیه قیام امام حسین(ع) و حقیقت انقلابی گری رفع محرومیت و اصلاح وضع معیشت بود؛ برای تحقق این اصل مهم دو کاندیدا در صحنه حاضر هستند.

استاد حوزه حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که چرا دو کاندیدا با هم متحد نمی شوند تا رأی بیشتری داشته باشند؟، ابراز کرد: چه ضرورتی وجود دارد که یک کاندیدا کناره گیری کند؟ این حرف را قبول ندارم و به این سادگی نمی شود درباره ضرورت اتحاد حرف زد؛ هرکدام از کاندیداها اندیشه هایی را مطرح می کنند و دور دوم را هم می شود لحاظ کرد و ضرورتی ندارد که بحث های انحرافی بیان کنیم؛ هر دو کاندیدا باید تقویت شوند و بگذارید این استعدادها کارایی خود را نشان دهند.

این اتحاد زمانی ضرورت دارد که یقین باشد اگر اتحاد انجام شود، آرا کاندیدای کنار رفته جای دیگری نمی رود؛ دو نوع استعداد و رویکرد برای اداره دولت به نفع محرومان در صحنه است و تا جایی که می شود باید این دو رویکرد حفظ شود.

وی با بیان این که مسأله اتحاد در بحث انتخابات ریاست جمهوری کنونی یک مسأله فرعی است، اظهار کرد: اگر تلاش کنیم با همین وضعیت موجود، انتخابات دو مرحله ای می شود و چه بسا هر دو کاندیدا هم از همین جبهه باشند؛ چون طرف های مقابل اصلا حرفی برای گرفتن و دفاع از خود ندارند.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: دو کاندیدای مقابل ۴ سال کشور را اداره کرده اند، هر کاری که بگویند می خواهند انجام دهند مردم باید بگویند که چرا در ۴ سال قبل انجام نداده اید؛ دولت قبل، دولت نیمه امیدوار بود، دولت بعد که دولت کاملا ناامید است.

وی افزود: سه هفته دیگر باید درباره هم افزایی صحبت کرد؛ نباید کار را به خاطر این مسأله متوقف کرد؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ۱۰ سال رییس بازرسی کل کشور بوده و با مشکلات تمام کابینه ها آشنا شده اند؛ گزارش خود را در سه نمایشگاه هم به نمایش گذاشته اند؛ قرار است که مستندی هم درباره این ماجرا تولید شود؛ این یک حرکت بی نظیر است که در یک نمایشگاه سه ساعته می توانید کل مشکلات کشور را یکجا ببینید.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: اشراف به مشکلات جاری در تک تک وزارتخانه ها، فرصت بسیار خوبی برای ما آورده است؛ به تسلط و اشراف حجت الاسلام والملسلمین رئیسی بر وزارتخانه ها تردید نکنید.

وی ادامه داد: نیازی نیست رییس جمهور یک مدیریت اجرایی خاص داشته باشد و رییس جمهور اداره کننده مسؤولان اجرایی کشور است؛ در معاونت قوه قضاییه هم بخش عمده هماهنگی ها با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بوده است.

استاد حوزه علمیه گفت: هیچ یک از کاندیداها بیش از حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رزومه برخورداری کلان از مدیریت اجرایی در کشور را نداشته است؛ ایشان از مسائل و پرونده های بسیاری آگاهی دارد؛ اما روحیه او به گونه ای است که به دنبال جنجال و مطرح کردن خود نیست و بر پایه اصول اخلاقی حرکت می کند.

ممکن است بگویند چرا آقای رئیسی که از این مشکلات آگاه بود، آن ها را حل نکرد؟ اگر می خواستند این مشکلات را حل کنند باید پرونده هایی را اعلام می کردند که بر اساس اصول اخلاقی این کار را نمی شد انجام دهند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: یکی از مشکلات بازرسی کشور این بود که در دولت های گذشته می خواستیم این مشکلات را حل کنیم اما مسؤولان ارشد قوه مجریه می گفتند که این خط قرمز ما است و این پرونده را باید متوقف کنید و الا ما استعفا می دهیم؛ نمی دانم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی این موارد را افشا خواهد کرد یا خیر؟ وقتی رییس قوه مجریه نخواهد با برخی فسادها برخورد شود، از دست بازرسی کشور هیچ کاری بر نمی آید.

وی اظهار داشت: در زمان همه دولت ها به همین گونه بوده است؛ متأسفانه فساد در برخی گوشه های قوه مجریه لانه کرده است و این گوشه های نیاز به عمل جراحی دارد؛ کسی باید رییس جمهور شود که انگیزه برخورد با فساد داشته باشد؛ فساد مثل طاعون می ماند و به همه سرایت می کند؛ یک رییس جمهور باید مدعی باشد نه مدافع اقداماتی که کرده است.

یکی از مهمترین امتیازات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی این است که انگیزه برخورد با فساد دارند؛ مورد وفاق ترین شخصی که نخبگان جامعه می توانند با او کار کنند، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است در حالی که در دولت های گذشته به هیچ عنوان به این شکل نبوده است؛ البته در دولت آقای هاشمی هم مقداری فضا مشابه بود اما نخبگان به کار گرفته نشدند.

وفاق ملی برای این که چرخ مملکت بچرخد، یک فرصت طلایی است که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رخ می دهد؛ اخلاقی بودن این کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری حسن بسیار خوبی است؛ همین که ایشان در سخنان خود نیش و طعنه نمی زند و با اخلاق خود، اخلاق را در جامعه گسترش می دهد، امتیاز فوق العاده برجسته ای است که در مقابل این تشنج های چند سال اخیر ایجاد می شود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: بسیاری از اصلاح طلبان سنتی به خاطر اخلاق حجت الاسلام والمسلمین رئیسی می خواهند به ایشان رأی دهند؛ یک عالم و فقیه حوزوی هیچ گاه از کاندیدای بداخلاق حمایت نمی کند و نخواهد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: متأسفانه در جامعه بلای دو قطبی سازی داریم؛ از همین جهت باید شخصی روی کار بیاید که فضای دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب از بین برود؛ باید سعی شود از افرادی که جامعه را تحریک می کنند، دوری شود و از دو قطبی شدن پرهیز کنیم؛ باید از این دو قطبی ها زننده و کاذب فاصله بگیریم.

در این یک سال مدیریت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی، ثابت شد که ایشان یک مدیر فرهنگی فهیم و با تجربه است؛ نمونه های واضحی در این زمینه وجود دارد از جمله باغ های بزرگ و زیبایی که در تهران و مشهد ساخته شده بود تا پول آن به آستان قدس برود اما تولیت این آستان، در این باغ ها را به روی مردم گشودند تا به راحتی از آن ها استفاده کنند.

رییس جمهور فعلی یک شخص امنیتی است؛ همه وزرای آن هم امنیتی هستند به غیر از وزیر اطلاعات آن، که این کار هم از عمد انجام شده است؛ از این جهت این کار از قصد انجام شده که اخیرا تصویر وزیر اطلاعات با افرادی منتشر شده که خودشان مشکلات امنیتی دارند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که ما با غربت فرهنگی مواجه هستیم، افزود: محرومیت زدایی و توجه به محرومان از دیگر ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است؛ برخی کاندیداها که در همین مناظرات هستند، ۲۰ سال پیش برای خرج تحصیل خود وام می گرفتند، اما در این ۲۰ سال به مال و اموالی کلانی دست پیدا کرده اند؛ این ثروت ها چگونه به وجود آمده است.؟

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از ابتدا در محرومیت بوده و به محرومان کمک کرده است و این کمک ها بدون هیچ چشم داشتی انجام شده است.

وی از آغاز یک حرکت فتنه انگیز جدید خبر داد و گفت: برخی افراد می گویند که ما سایه جنگ را از سر کشور برداشته ایم و اگر می خواهید که در این کشور جنگی نباشد، به ما رأی دهید؛ رهبر معظم انقلاب شخصا روز گذشته وارد میدان شدند و به این سخنان پاسخ دادند.

متأسفانه برخی افراد دوست دارند نقش عبیدالله بن زیاد را در کشور ایفا کنند و می خواهند با ترس و تهدید به سمت اهداف خود ببرند و حمایت ملت را به این گونه توجه خود کنند.

وی تأکید کرد: بازی جنگ و صلح بازی خطرناکی است که شروع کرده اند؛ این دروغ بزرگی است که می گویند اگر می خواهید در این کشور جنگ نباشد، به ما رأی دهید؛ غرب و اسرائیل تمام قدرت خود را به کار گرفتند اما در مقابل حزب الله و نوچه های حزب الله هیچ غلطی نتوانستند بکنند، حالا بخواهند به ایران حمله کنند؟

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: از تهدیدات ترامپ دیوانه نباید بترسیم؛ اگر آن فرد می گوید باید از تهدیدهای ترامپ بترسیم سید نبود، او را لعن می کردم؛ اگر آمریکا می توانست کاری کند، در مقابل بشار اسد به زانو در نمی آمد؛ آمریکا از یک تهدید اتمی کره شمالی ترسید و از مواضع خود عقب کشید.

این شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی(ع) تنها بماند» باید به شعار «ما اهل مدینه نیستیم فاطمه(س) تنها بماند» تبدیل شود تا مشکلات کشور حل شود.

حجت الاسلام پناهیان بیان داشت: هرگاه غربگراها پایگاه اجتماعی در ایران پیدا کنند، تهدیدهای جنگی علیه ایران شدت می گیرد؛ دولت بنی صدر و لیبرال ها شاهد بودیم که جنگ به ایران تحمیل شد؛ زمانی هم شهرهای ما را بمباران شیمیایی کردند و هواپیمای مسافر بری ایران را زدند که بوی سازش از سوی لیبرال ها به مشام آن ها رسیده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در زمان تکنوکرات ها تحریم ها شدت گرفت و در زمان دولت اصلاحات تحریم ها تشدید شد؛ در سال ۸۸ هم وقتی احساس کردند که پایگاهی در ایران دارند، تحریم ها را چند برابر کردند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: باید شبانه روز تلاش کنیم که رأی ها به سمت دشمن نرود؛ باید برای مردم روشنگری کنید و این مسائل را برای آن ها توضیح دهید تا انقلاب با سرعت هر چه بیشتر به جلو ببریم؛ فرصت بسیار خوبی برای حل همیشگی مشکلات ایجاد شده است.