[ad_1] محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب شهرکریمه، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان و سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به ایران و اهداف این دو سفر اظهار داشت: انتخاب وزیر خارجه آلمان به عنوان فرستاده این کشور و همین طور انتخاب نخست‌وزیر ژاپن در وهله اول حامل یک […]

[ad_1]

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب شهرکریمه، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان و سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر ژاپن به ایران و اهداف این دو سفر اظهار داشت: انتخاب وزیر خارجه آلمان به عنوان فرستاده این کشور و همین طور انتخاب نخست‌وزیر ژاپن در وهله اول حامل یک پیام نمادین است چون این دو کشور دو قدرت جهانی هستند که در جنگ جهانی دوم در برابر آمریکایی‌ها تسلیم شدند و هنوز هم رفتار منفعلانه‌ای در برابر آمریکا دارند.

وی افزود: فرستادن دو نفر از این دو کشور پیام نمادینی دارد و آن اینکه این کشورها سمبل تسلیم در برابر آمریکا و سازش با آن هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها از ارسال این دو نفر می‌خواهند به مقامات ما یادآوری کنند که ژاپن و آلمان از شما بزرگترند ولی در جنوب آمریکا شکست خوردند و تسلیم شدند، پس شما هم چاره‌ای جز شکست و تسلیم ندارید، گفت: نکته بعدی اینکه چه وزیر امور خارجه آلمان و چه نخست‌وزیر ژاپن هر کدام در قالب خود به نوعی بازیگرانی هستند که به جای پمپئو نقش بازی می‌کنند و چون پمپئو نمی‌تواند به ایران سفر کند این دو نفر به جای او سفر کردند و مطالبات ۱۳ بندی مورد نظر پمپئو را برای مقامات کشورمان مطرح می‌کنند.

کوشکی ادامه داد: هدف این دو نفر نه میانجیگری،‌ نه روابط دو جانبه و نه بهبود شرایط اقتصادی است و هر کسی هم که از این کلید واژه‌ها صحبت می‌کند کاملا در زمین جنگ روانی دشمن بازی می‌کند. آنها از ارسال این دو نفر به دنبال این هستند که به مقامات کشور ما سازش و تسلیم را دیکته کنند.

وی با تاکید بر اینکه مکمل حضور این دو نفر در ایران نفوذی‌هایی هستند که در داخل کشور به شدت از آنها استقبال کرده‌اند، تصریح کرد: وزیر خارجه آلمان حامل پیام سازش و تسلیم است و طرف داخلی هم مشتاق پذیرش است؛ به صورتی که بعضی‌ها به صراحت گفته‌اند ما چاره‌ای جز پذیرش این مقوله نداریم اما نکته این است که در نشریات و فضای مجازی به صورتی مطرح می‌کنند که گویی این دو نفر پیام آور گشایش اقتصادی و حل مشکلات کشور هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود:‌ می‌خواهند این را به عنوان اهرم فشاری مطرح کنند تا با تحریک احساسات مردم جامعه در برابر نظام بایستد و مردم را مجبور کنند که اولا توان موشکی و ثانیا توان منطقه‌ای خود را کنار بگذارند.

کوشکی با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی مقامات آلمانی و ژاپنی دیکته کردن مطالبات و فشار آوردن به ایران است گفت: هدف از این فشار این است که کشور ما به سمت تسلیم برود اما متاسفانه نفوذی‌های داخلی مشتاقانه از این سفر استقبال کرده‌اند و دنبال این هستند که با اهرم مطالبات مردمی خواسته‌های آمریکا را در داخل کشور به یک خواسته مردمی تبدیل و برجام‌های منطقه‌ای و موشکی را به برجام قبلی اضافه کنند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد وظیفه دستگاه سیاست خارجه نسبت به نیت سفر مقامات آلمانی و ژاپنی به کشور، خاطرنشان کرد:‌ اولا متن گفت‌‌وگوها شفاف مطرح شود چون مردم محرمند و دانستن، حق آنهاست.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:‌ اگر متن گفت‌وگوها فاش شود مشخص می‌شود اینها اساسا به دنبال بهبود روابط دوجانبه، رفع تحریم‌ها یا میانجی‌گری نیستند بلکه جانبدارانه به ایران سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/

[ad_2]