[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از بی‌بی سی، شرکت کوکاکولا اعلام کرد که با حذف تبلیغات خود حداقل به مدت ۳۰ روز در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، به کمپین ضدنژاد پرستی علیه فیس بوک پیوسته است. جیمز کوئینسی، رئیس و مدیرعامل این شرکت تولید نوشابه گفت: هیچ جایی برای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از بی‌بی سی، شرکت کوکاکولا اعلام کرد که با حذف تبلیغات خود حداقل به مدت ۳۰ روز در فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، به کمپین ضدنژاد پرستی علیه فیس بوک پیوسته است.

جیمز کوئینسی، رئیس و مدیرعامل این شرکت تولید نوشابه گفت: هیچ جایی برای نژادپرستی در جهان وجود ندارد و جایی برای نژادپرستی در رسانه‌های اجتماعی هم وجود ندارد. وی خواستار «پاسخگویی و شفافیت بیشتر» از سوی همه رسانه‌های اجتماعی شد.

فیسبوک که از سوی حامیان کمپین «توقف نفرت برای سود» به حمایت از اظهارات نفرت‌انگیز و نژادپرستانه متهم شده، اعلام کرده است که می‌تواند پست‌های بالقوه مضر یا گمراه کننده را برای ارزش خبری آنان برچسب دار کند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک گفت: فیسبوک همچنین تبلیغات حاوی ادعا‌هایی مبنی بر اینکه افراد با یک نژاد خاص، قومیت، ملیت، وابستگی مذهبی، گرایش جنسی و یا هویت جنسیتی را برای دیگران تهدید معرفی می‌کند، ممنوع کرده است.

اما این سخنان نیز از سوی حامیان کمپین «توقف نفرت برای سود» مورد استقبال قرار نگرفته است. این افراد گفتند: تغییرات کوچک باعث کم شدن این مشکل بزرگ نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به منظور حمایت از این کمپین تبلیغات خود را از رسانه‌های اجتماعی فیسبوک که شامل اینستاگرام و واتس اپ می‌شود، حذف کرده اند.

اوایل هفته گذشته، شرکت‌های بن و جری، نورث فیس، و پاتاگونیا از جمله شرکت‌هایی بودند که به این کمپین پیوستند و از آن حمایت کردند.

مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، به دست پلیس این کشور که ماه گذشته میلادی صورت گرفت منجر به اعتراضات گسترده در سراسر جهان و آمریکا شده است.

بر اساس این گزارش، کمپین “توقف نفرت برای سود» در پاسخ به سابقه طولانی فیسبوک در حمایت از محتواهای نژادپرستانه، خشونت‌آمیز و دروغ صورت گرفته است.

انتهای پیام/

[ad_2]