×
×

گام دوم مبانی مختلفی دارد که باید برای جوانان و فعالان فرهنگی تبیین شود

  • کد نوشته: 14661
  • [ad_1] به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سفر به استان گلستان با ائمه جمعه شهرستان های استان گلستان و مدیرکل تبلیغات استان گلستان دیدار و گفتگو کرد. معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از مدیر کل تبلیغات استان […]

    گام دوم مبانی مختلفی دارد که باید برای جوانان و فعالان فرهنگی تبیین شود
  • [ad_1]

    به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سفر به استان گلستان با ائمه جمعه شهرستان های استان گلستان و مدیرکل تبلیغات استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

    معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از مدیر کل تبلیغات استان و ائمه جمعه به تشریح برخی فعالیت های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: ما در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، سالانه ۱۲۰۰۰ مبلغ را به سراسر کشور اعزام می کنیم که آثار و برکات آن بر کسی پوشیده نیست.

    وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، فعالیت تبلیغ نوین است و بخش دیگر نیز به برگزاری دوره های آموزشیِ کاربردی برای مبلغان توسط مرکز آموزش های کاربری است.

    حجت الاسلام روستا آزاد خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های ما اقدامات مختلف فرهنگی در مناطق مشترک تبلیغی است. ما نسبت به اطلاعاتی که از وضعیت جمعیتی استان داریم بحمدالله گرایشی از این منطقه در خصوص جذب اهل سنت به جریانهای تکفیری نداریم. دفترتبلیغات اسلامی درخصوص اعزام تخصصی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نقد فرق انحرافی آمادگی کامل دارد.

    معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانیه ی گام دوم انقلاب عنوان کرد: نکته ی مهمی که در خصوص بیانیه رهبری وجود دارد این است که ما باید مراقب باشیم که حالت شعاری پیدا نکند. موردی که در این بیانه بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد، این است که مقام معظم رهبری فرمودند: «این انقلاب تنها انقلابی است که به آرمانهای خودش خیانت نکرد و اگر مردم  گلایه ای دارند از عملکرد بعضی از مسولان است». این بیانیه مبانی مختلفی دارد که اگر لازم باشد ما آماده ایم اساتیدی اعزام کنیم تا زوایای مختلف این بیانیه را برای جوانان و فعالان فرهنگی مناطق مختلف تبیین کنند. وی افزود ما باید جوری برخورد کنیم تا مردم از ما زده نشوند و بتوانیم به رسالت ذاتی خودمان به نحو احسن بپردازیم.

    در بخشی از این جلسه حجت الاسلام موسوی امام جمعه مینو دشت در خصوص اقداماتی که در مورد بیانیه گام دوم انقلاب در مینو دشت صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد و نسبت به برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای پایانی سال اعلام نیاز و تقاضای مساعدت کرد.

    حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهر علی آباد نیز به تاسیس خانه قرآنی در علی آباد اشاره کرد و نسبت به حفظ قرآن توسط طلاب حوزه های علمیه سراسر استان تاکید داشت و با اشاره به محوریت ائمه جمعه در مناطق مختلف گفت: باید جلساتی با امامان جمعه جهت رفع مشکلات مختلف فرهنگی تشکیل شود و نقش ایشان پررنگ تر گردد.

    حجت الاسلام دلبری امام جمعه گالیکش نیز ضمن خیر مقدم به معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری جوانان را خطاب خود قرار دادند ما طلاب و مسولان فرهنگی  نیز باید فعالیت خودمان را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهیم. در این راستا حضور فعال و مؤثر دفتر تبلیغات اسلامی در کنار ما لازم و ضروری است.

    حجت الاسلام کشیری امام جمعه کلاله گفت: متأسفانه یکی از مشکلات بزرگ ما در استان بدحجابی است و یکی دیگر از مشکلات، اقدامات بعضی از مسولان است که مردم از چشم ما می بینند و مراجعاتشان به ما کمتر شده است. وضعیت اقتصادی هم مضاعف شده است. جوّ کارهای غیر ارزشی در سطح استان زیاد شده است. کار فرهنگی در منطقه ما دعوت از خواننده ها و هنرپیشه های مختلف است ما باید با هم افزایی و اقدامات مختلف فرهنگی با مساعدت دفتر تبلیغات اسلامی بتوانیم قدری وضعییت موجود را کنترل کنیم . کلاله ۳۸ حوزه علمیه اهل سنت دارد.

    در ادامه حجت الاسلام ولی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلام استان گلستان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف اظهار داشت: مقام معظم رهبری از اعتکاف به عنوان رویش انقلاب نام میردند و غالب شرکت کنندگان در این مراسم پر فیض جوانان هستند این فرصتی است که ما باید قدر آن را بدانیم و اگر همه دست به دست هم دهیم جمعیت بیشتری از اعتکاف استقبال می کنند و ما می توانیم به برخی از اهداف خود برسیم.

    وی در پایان از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی در استان گلستان تشکر کرد و خواستار استمرار و تقویت این فعالیت ها شد./۸۲۹/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.