مسوول کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم از گرامیداشت یاد و خاطره داور فوتبال قم به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم در روز داور خبر داد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، حسین چراغیان اظهار کرد: از هشت سال قبل با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا روز اول ماه سپتامبر میلادی به عنوان روز بین‌المللی تقدیر از داوران فوتبال نام‌گذاری شده و این کنفدراسیون آن را برای تجلیل از داوران آسیایی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه این روز هنوز جهانی نشده و اختصاص به داوران رشته فوتبال دارد، اضافه کرد: تمامی داوران در همه رشته‌های ورزشی به یک اندازه زحمت می‌کشند و انصاف این است که در سال یک روز هم به یاد این عزیزان نام‌گذاری شود تا جایگاه آنها را بهتر بشناسیم و قدر بدانیم.

رئیس کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم با تبریک این روز به تمامی داوران فوتبال و فوتسال قم، اضافه کرد: انصافا باید قدردان زحمات و تلاش‌های بدون وقفه این عزیزان باشیم زیرا یک داور برای قضاوت تمرینات سخت و طاقت فرسایی را انجام می‌دهد و از تست‌های سنگینی عبور می‌کند ولی دستمزد کمی دریافت می‌کند و تمام علاقمندان به ورزش در جریان هستند که انتقادات زیادی را همواره تحمل می‌کنند.

وی سپس به ویژه برنامه‌های روز آسیایی داور در قم اشاره و بیان کرد: کمیته داوران هیأت‌ فوتبال استان قم به مناسبت این روز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دید که یکی از آنها حضور داوران فوتبال و فوتسال قم برای اهدای خون خود به نیازمندان بود.

چراغیان بیان کرد: همچنین داوران فوتبال و فوتسال قم برای ادای احترام به مقام شامخ شهداء، زیارت مزار داور قمی شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی و همچنین برای فاتحه‌خوانی بر سر مزار پیشکسوت داوری استان قم شادروان استاد منصور صفایی حضور یافتند.