[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، دهم آذرماه سوت آغاز روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم زده شد. انتخاباتی که با اعلام عدم ثبت‌نام علی لاریجانی می‌توان گفت به نوعی متفاوت‌ترین انتخابات مجلس در چند دوره گذشته خواهد بود. شش روز نخست ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قم […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، دهم آذرماه سوت آغاز روند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در قم زده شد. انتخاباتی که با اعلام عدم ثبت‌نام علی لاریجانی می‌توان گفت به نوعی متفاوت‌ترین انتخابات مجلس در چند دوره گذشته خواهد بود.

شش روز نخست ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قم به‌صورت آرام و بدون حضور چهره‌های شاخص و صاحب‌نام سپری شد.

 

تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان قم اندیشیده شده

بیژن سلیمان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ظهر امروز در حاشیه بازدید از محل ثبت نام داوطلبان در فرمانداری قم گفت: ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ امروز ادامه داشته و در صورت صلاحدید وزارت کشور تمدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا زمان صدور فرمان آغاز انتخابات در دوم اسفندماه طبق سنوات گذشته کارهای مربوط به تدارکات، هماهنگی، پشتیبانی، بررسی و مطالعه و تحقیق انتخابات انجام خواهد پذیرفت، ابراز کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان قم اندیشیده شده، همچنین هیئت اجرایی انتخابات قم در زمان مقرر در استان شکل‌گرفته و اعضای هیئت مذکور انتخاب و معرفی‌شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: برای برگزاری پرشور انتخابات قم تمام پیش‌شرط‌های لازم فراهم‌شده است، انتخابات پرشور در تقویت اقتدار و امنیت ملی مؤثر است.

آخرین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در قم با حضور چهره‌هایی همچون احمد امیرآبادی فراهانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور و علیرضا زاکانی همراه بود.

شفافیت آرا، معیشت مردم و مبارزه با فساد 

احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موضوع شفافیت آرا، معیشت مردم و مبارزه با فساد از اولویت‌های فعالیت مجلس بعدی است، گفت: مشکلی که در قم داریم این است که این شهر برای جهان اسلام از نظر فرهنگی نسخه می‌نویسد ولی متأسفانه آسیب‌های اجتماعی زیادی در آن وجود دارد و مردم قم نباید فراموش شوند.

وی ادامه داد: ما با حفظ ارزش‌های انقلابی و دینی باید مراکزی برای اجرای برنامه‌های شاد در قم درشان این شهر ایجاد کنیم که در این زمینه نیز کارهای خوبی شکل‌گرفته و نقاط مثبت زیادی را می‌توان نسبت به چند سال گذشته نام برد ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رأی مردم قم این خدمات ادامه پیدا کند و بتوانیم در دوره آینده با همدلی برای قم خدمات بهتری را ارائه کرده و در مجلس در سطح ملی و بین‌المللی از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

مجلس فعلی قدرتمند و توانمند نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور دیگر داوطلب اصولگرایی بود که امروز با حضور در حوزه انتخابیه قم برای نمایندگی انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجلس فعلی را مجلس قدرتمند و توانمند نمی‌بینیم، گفت: امروز مهمترین مشکل بحث معیشت، معضلات فرهنگی و فساد در کشور است و مهمترین چیزی که بنده آن را پیگیری می‌کنم مشکلات معیشتی مردم است.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دوم کمک به قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با فساد و پاکسازی وضعیت کشور از عناصر معلوم‌الحالی است که مردم را از نظام و انقلاب اسلامی دلسرد می‌کنند و موضوع بعدی شفاف‌سازی در مجلس و کشور است که به جد پیگیری خواهم کرد.

ذوالنور با اشاره به اینکه موضوع معیشت در شهر استان قم نیز جز اولویت‌های پیگیری است، گفت: تقویت گردشگری دینی موضوع دیگری است که پیگیری می‌کنیم تا دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانند نقششان را در این زمینه با خوبی ایفا کنند.

وی از لزوم پیگیری پروژه‌های نیمه کاره مانند پروژه عمار یاسر، وضعیت نابه سامان اطراف حرم، تکمیل طرح‌های مونوریل و مترو سخن گفت و افزود: فرودگاه قم نیز نیازمند پیگیری جدی است و راه‌اندازی آن می‌تواند در تأمین زیرساخت‌های توریست مذهبی مؤثر باشد و رونق اقتصادی را در قم ایجاد کند.

 

لزوم بازنگری دولت در بافت تاریخی هسته مرکزی قم

ذوالنور ادامه داد: بافت تاریخی و بافت فرسوده موضوع دیگر قم است، دولت ۳۱۵ هکتار در هسته مرکزی شهر را به ناحق بافت تاریخی عنوان کرده که مرکزیت شهر را با وضعیت نامناسبی مواجه کرده است. این موضوع باید پیگیری شود تا دولت لکه‌های خاص تاریخی را مشخص کند و به سایر مردم اجازه نوسازی دهد تا وضعیت هسته مرکزی شهر از نابه سامانی و خطراتی که می‌تواند به همراه داشته باشد اصلاح شود.

 

مجلس فعلی وکیل الدوله است

علیرضا زاکانی دیگر داوطلب اصولگرا نیز در آخرین روز ثبت‌نام در حوزه انتخابیه قم حاضر شد.

وی نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه آسیب امروز کشور وجود دولت خسته و بدون کارکرد و یک مجلس بی‌تفاوت است، گفت: امروز شاهدیم اکثریت مجلس مسیری را دنبال نمی‌کنند که خواست ملت باشد و برعکس با مجلسی مواجه هستیم که وکیل الدوله است و این تجربه بدی برای کشور ما بود.

زاکانی ادامه داد: امیدوار هستیم با نگاه مثبت و اعتماد مردم قم به مجلس راه پیدا کنیم و اولویت‌های کشور به‌ویژه تنگناهای اقتصادی که فشار زیادی به مردم آورده و شاهدیم سرپرستان خانوارها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند را سامان دهیم.

داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید با یک اقتدار منطقی و مدیریت مبتنی بر دانش و تکیه بر حوزه و دانشگاه نظام تقنینی کشور را به سمتی ببریم که بتواند یک مجلس در رأس امور را برای کشور به ارمغان بیاورد و در این مسر باید از ظرفیت قم به ویژه حوزه و دانشگاه استفاده کنیم تا در حوزه نظارت و دقت نیز از دقت بالاتری برخوردار شویم.

زاکانی با تأکید بر اینکه فوریت امروز کشور اقتصاد و معیشت است، ابراز کرد: بعد از آن فرهنگ و معضلات اجتماعی قرار دارند که باید با نگاه دقیق دنبال شود و گره از مشکلات مردم بگشاید.

وی با اشاره به اینکه بنده عادت دارم سراغ کسانی بروم که مال را به یغما می‌برند، بیان کرد: کشوری که در آن ریشه فساد دوانده عملاً مال و امکانات مردم در آن به یغما می‌رود. ما در کشور امکانات زیادی داریم ولی آدم‌های حریصی هستند که این امکانات را می‌بلعند و نمی گذارند به دست مردم برسد. لذا باید برخورد منطقی قاطع و جدی صورت بگیرد تا بتوانیم در کنار توسعه کار و فعالیت‌های اقتصادی برای مردم، در جهت منفی هم کسانی که سر سفره مردم نشسته‌اند را در موقعیتی قرار دهیم که دست از سفره مردم بردارند.

 

تلاش برای شناساندن ظرفیت های قم به مسؤولان کشور

زاکانی با تأکید بر اینکه قم ظرفیت ناشناخته زیادی دارد، افزود: قم شهر و استان جهانی است و ظرفیت‌های بی‌نظیری در آن وجود دارد که برای کشور هم ناشناخته است که باید این ظرفیت‌ها را به مسئولان شناساند و درخور این ظرفیت‌ها قم را ارتقا دارد.

گفتنی است ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر امروز پایان خواهد یافت و مرحله ارزیابی صلاحیت داوطلبان ثبت‌نام‌شده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۹*۴۰

[ad_2]