×
×

گزارشی از فعالیت های مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید

  • کد نوشته: 24778
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، نشست دوره ای اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید در محل این مؤسسه واقع در مجتمع زمزم قم برگزار شد. حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیر مؤسسه آوای توحید در این نشست با اشاره به تاریخچه این مؤسسه و با بیان این که این مؤسسه در سال ۹۵ راه […]

    گزارشی از فعالیت های مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، نشست دوره ای اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید در محل این مؤسسه واقع در مجتمع زمزم قم برگزار شد.

    حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیر مؤسسه آوای توحید در این نشست با اشاره به تاریخچه این مؤسسه و با بیان این که این مؤسسه در سال ۹۵ راه اندازی شده است، گفت: خاستگاه آن ابتدا یک گروهی بود که در فضای مجازی راه اندازی کردیم که هشت هزار نفر عضو داشت و اساتید علوم عقلی در این گروه عضو بودند.

    وی افزود: در آن گروه مباحث معرفت نفس بحث می‌ شد، ما در ادامه طرح را بر بنای دوره های آموزشی و پژوهشی برای نشر معارف اهل بیت(ع) با راه اندازی این مؤسسه گذاشتیم و در ادامه یک سری اسناد راهبردی و چشم انداز و اساس نامه طراحی شده است.

    مدیر مؤسسه آوای توحید عنوان کرد: ما در حقیقت به دنبال این بودیم که علوم عقلی را اجتماعی سازی و کاربردی کنیم که برای قشر عمومی جامعه قابل استفاده باشد و در آینده قصد داریم مرکزی برای آموزش عالی باشیم که هم پژوهشکده باشد و هم دوره های آموزشی برگزار کند مثل مؤسسه امام خمینی(ره) و در گام سوم جریان سازی و ایجاد یک جبهه در حوزه علوم عقلی ایجاد شود.

    وی با اشاره به این که در گام اول از محضر ۱۰ استاد استفاده می‌ کردیم، گفت: از جمله آنها حجج اسلام والمسلمین حسن رمضانی، حیدر ضیایی، سید علی حسینی آملی و اساتید دیگری همچون حجج اسلام سوری، نائیجی، یزدان پناه و حلوائیان هستند.

    حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: ما سامانه ای راه اندازی کردیم که در آن به بیش از پنج هزار نفر آموزش مجازی داده می‌شود، اما همراه با صورت حضور و غیاب و رصد های آموزشی و پژوهش محور است؛ در این سامانه آموزش عقاید فلسفی و کتاب هایی نظیر اوصاف الاشراف یا انسان در عرف و عرفان علامه حسن زاده آملی تدریس شده است.

    وی خاطرنشان ساخت: ما در حقیقت دو دوره ترسیم کردیم که دوره های کوتاه مدت آن درس های انسان و سبک زندگی اسلامی در ۷۰ جلسه انجام می‌شود و برای دوره های بلند مدت واحد بندی کردیم که هر ترم چه چیزی خوانده شود.

    مدیر مؤسسه آوای توحید اضافه کرد: در سامانه آموزش مجازی به جای آزمون، پژوهش را دنبال می‌ کنیم؛ این سامانه در کشور اولین سامانه ای است که در این زمینه راه اندازی شده و همچنین در فضای مجازی مطالب تدریس شده در مؤسسه را به صورت پست های کوچک تبدیل و به بیش از ۴۰ هزار نفر ارائه می‌ دهیم.

    وی ابراز داشت:همچنین مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی و همچنین مشاوره خانواده، اخلاق و سبک زندگی نیز راه اندازی شده و در برنامه های مؤسسه است جای خود را باز کرده است.

    این پژوهشگر علوم عقلی در ادامه با اشاره به فعالیت مؤسسه آوای توحید در عرصه بین الملل و با بیان این که این مؤسسه از ۱۵ کشور مخاطب دارد، گفت: برخی از آنها با زبان دان های مؤسسه ارتباط می‌ گیرند  ولی در سامانه چون دروس را فرامی گیرند به زبان فارسی ارائه می‌ شود.

    حجت الاسلام حیدری افزود: فضای بین المللی تحت وب راه اندازی شده است که مطالب در این سامانه نیز نشر داده خواهد شد.

    وی عنوان کرد: سامانه آموزش مجازی اولین سامانه و تک سامانه در کل کشور در حوزه حکمت ومعرفت و به ویژه سبک زندگی هستیم که آن هم به زبان کاربردی ارائه می‌ شود و بیانی کاملا روان دارد و در نظر سنجی ها و ارزیابی ها نیز نمره خوبی داشتیم؛ یکی از وظایف کارشناسان این است که با این چندهزار نفر تماس می‌ گیرند و ۹۵ درصد کاربران تغییرات و تحولات عظیمی در زندگی شان از جهت معنوی و خانوادگی و اعتقادی ایجاد شده است.

    مدیر مؤسسه آوای توحید با اشاره به این که با تعامل بین دستگاهی جامعه هدف این مؤسسه به ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید، گفت: تلاش داریم برای گروه های مختلف جامعه از جمله کسانی که در معرض طلاق، مشکلات خانوادگی و جرایم قرار دارند دوره های مختلفی برگزار کنیم که این درخواست از نهادهایی از جمله دادگستری نیز نسبت به ما داده شده است.

    وی تصریح کرد: خبرگزاری حکمت و معرفت نیز در حالت آزمایشی قرار دارد که خبرهای حوزه فلسفه و عرفان و سبک زندگی را منتشر می‌ کند که اولین خبرگزاری است که در کشور به دست این مؤسسه ایجاد شده است./۱۳۳۰/ج

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.