[ad_1] به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، دومین روز از سی و ششمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم با حضور محمدمهدی اسماعیلی، احمد علم شاهی، مهدی عباسی مهر و محمدحسین قائدشرف در دانشگاه تبریز برگزار شد. * مشخص شدن مسئولیت‌های شورای مرکزی جدید / علی دهقان مجددا دبیر شد همزمان با روز اول سی و ششمین […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی شهرکریمه، دومین روز از سی و ششمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم با حضور محمدمهدی اسماعیلی، احمد علم شاهی، مهدی عباسی مهر و محمدحسین قائدشرف در دانشگاه تبریز برگزار شد.

* مشخص شدن مسئولیت‌های شورای مرکزی جدید / علی دهقان مجددا دبیر شد

همزمان با روز اول سی و ششمین نشست پایان دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت انتخابات شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی برگزار شد.

بنابراین گزارش در این انتخابات بعد از معرفی نامزدها انتخابات شورای مرکزی برگزار شد و «علی دهقان» از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، «فاطمه علیزادنیا» از دانشگاه الزهرا ، «وحید عبدالله زاده» از دانشگاه شهید بهشتی، «سیده نرگس حسینی» از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، « محمد گودرزی» از دانشگاه آزاد تهران مرکز ، «رضا رحیمی» از دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان و  «دانشور خدابنده لو» دانشگاه امام خمینی قزوین به عنوان اعضای  شورای مرکزی معرفی شدند.

همچنین « سیده فاطمه فیروز آبادی» از دانشگاه شهید‌ بهشتی، «محمدرضا رجبی» از دانشگاه امام خمینی قزوین و «سید محمد علی میرصانع» از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم به عنوان اعضای عل البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

 

پس از برگزاری اولین جلسه  شورای مرکزی جدید اتحادیه دفتر تحکیم وحدت، علی دهقان مجدداً به عنوان دبیر این اتحادیه انتخاب شد. 

بر همین اساس «نرگس سادات حسینی» به عنوان مسئول دفتر خواهران، «سید محمد علی میرصانع» به عنوان مسئول واحد آموزش، «دانشور خدابنده لو» به عنوان مسئول واحد سیاسی، «وحید عبدالله زاده» به عنوان مسئول واحد  بین الملل و «محمدرضا رجبی» به عنوان مسئول واحد جنگ نرم اتحادیه دفتر تحکیم وحدت فعالیت خواهند کرد.

همچنین «محمد گودرزی» به عنوان مسئول واحد پذیرش،« فاطمه علیزادنیا» به عنوان مسئول واحد  حوزه و دانشگاه، «سیده فاطمه فیروزآبادی» به عنوان مسئول واحد فرهنگی و «رضا رحیمی» به عنوان مسئول واحد  تبلیغات این اتحادیه دانشجویی فعالیت می کنند.

گفتنی است افراد مذکور برای مدت یک سال فعالیت خواهند کرد.

* اسماعیلی: حضور مردم پشت سر حاکمیت از ملزومات حکومت اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی گفت: در اندیشه امام و رهبری، حضور مردم پشت سر حاکمیت از ملزومات شکل گیری و ادامه حکومت اسلامی است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، خروج‌ مردم از حاکمیت به معنای از دست رفتن مشروعیت آن است.

 

اسماعیلی گفت: اتکای به آرای مردم جزو دین و تفکر اسلامی است و چیزی نیست که از غرب آورده شده باشد. انتخابات بارز ترین، آشکارترین و اثبات شده ترین شیوه نمایش جمهوریت است.

* علم‌شاهی: در جامعه ایران، مجلس نقش خاصی ندارد

احمد علم شاهی از ادوار اتحادیه دفتر تحکیم وحدت هم در این نشست به نکاتی پیرامون جهت گیری های اشاره کرد و گفت: در جامعه ایران، مجلس نقش خاصی ندارد و عمدتا بطور کامل متاثر از دولتی که روی کار می‌آید می‌باشد.

 

وی دامه داد: اگر نتوانیم روی فرهنگ سیاسی مردم تأثیر بگذاریم، نتیجه آن لیستی رای دادن مردم است.

* عباسی مهر: فکر و اندیشه جنبش دانشجویی باید مطالبه‌ جامعه باشد

هادی عباسی مهر  مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هم در روز دوم نشیت پایان دوره دفتر تحکیم وحدت حضور داشت محور صحبت های او گفتمان سازی در دانشگاه ها بود. او گفت: باید حرف و گفتمان خود را به مطالبه عمومی تبدیل کنید. کاری که مسیر آن از «دانشگاه» میگذرد اما محل تحقق آن «صندوق های رای» است.

 

وی گفت: مسیرمان را درست رفته ایم. حرف‌های دانشجویان امروزعمیق، عالمانه و ناظر به واقعیت‌ها شده است.

عباسی مهر تاکید کرد: اگر در کل سال بگردیم، جایی بهتر از انتخابات برای تحقق‌بخشیدن به آرمان‌ ها پیدا نمی‌کنید. فکر و اندیشه جنبش دانشجویی باید مطالبه‌ جامعه باشد.

* قائدشرف: باید بدنبال کنشگری واقع گرایانه و منطبق با واقعیت باشیم

محمد حسین قائد شرف دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به نکاتی در رابطه با رسانه گفت: برای احقاق گفتمان سیاسی متکی بر آرمان‌ها به چند مولفه‌ی نیروی آموزش‌دیده با اراده، اعتبار اجتماعی، رسانه قوی و پشتوانه مالی نیاز داریم.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی باید به سمت تقویت مولفه‌های قدرت خودش برود و مسیری را طرح ریزی کند که قدرت اجتماعی خود را بالا ببرد.

 

قائد شرف گفت: چیزی که امروز باید بدنبال آن باشیم، کنشگری واقع گرایانه و منطق با واقعیت است.

لازم به ذکر است این هفته هم هیئت این اتحادیه تعطیل نشد و هیات هفتگی متوسلین به حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام انوری در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/

[ad_2]