[ad_1] گروه سیاسی شهرکریمه ـ هفته گذشته بود که اخبار ضد و نقیص از دولت، حکایت از این داشت که علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سخنگوی قوه مجریه و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور معرفی خواهد شد. هر چند به طور رسمی این اتفاق رخ نداد، اما پیگیری‌های خبرنگار […]

[ad_1]

گروه سیاسی شهرکریمه ـ هفته گذشته بود که اخبار ضد و نقیص از دولت، حکایت از این داشت که علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سخنگوی قوه مجریه و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور معرفی خواهد شد. هر چند به طور رسمی این اتفاق رخ نداد، اما پیگیری‌های خبرنگار شهرکریمه نشان از صحت این خبر داشت.

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ که علی ربیعی به دلیل استیضاح از دولت خداحافظی کرد. وی در همین روز یادآور شد که برای سومین بار طی کمتر از یک سال در جلسه استیضاح مجلس حضور یافته است. همین مساله نشان داد که رابطه نمایندگان مجلس با وزیر سابق کار رابطه خوبی نبوده است؛ آنها بسیاری از مشکلات را در حوزه رفاه و تامین اجتماعی در دولت یازدهم و دوازدهم را به دلیل ضعف عملکرد ربیعی می‌دانستند و بر همین اساس نیز به استیضاح وی رای دادند.

* بازگشت سریع ربیعی به پاستور

اما پس از خروج از پاستور دیری نپایید که یک منبع مطلع در نهاد ریاست جمهوری به خبرنگار فارس خبر داد که علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت ارتباط دولت با طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را با عنوان «فضای گفت‌وگوی اجتماعی» از طرف رئیس جمهور بر عهده گرفته است. بعد از آن بود که حضور ربیعی در برخی دیدار‌ها تایید این خبر را نشان می‌داد. البته ربیعی تنها در دولت تدبیر و امید عنوان «اجتماعی» را یدک نمی‌کشید او در دولت اصلاحات نیز، دارای عنوان مشاور اجتماعی رئیس جمهور بود.

نویسنده کتاب «زنده باد فساد»که پیش از انقلاب اسلامی به عنوان یک کارگر در کارخانه کار می‌کرد، پس از انقلاب اسلامی عضو شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی و عضو کمیسیون تدوین قانون کار شد. ربیعی در تمام مدت کاری خود در وزارت کار نیز سعی داشت خود را یک کارگر معرفی کند.

* ربیعی و صندوق کارآفرینی!

ربیعی اما تنها به حضور در دولت بسنده نکرد. وی رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید بود و به همین دلیل نیز سفرهای متعدد به استان‌های مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان داشت و عموماً بیشتر وقت خود را صرف امورات این صندوق می‌کرد و کمتر سعی داشت جلوی دوربین و خبرنگاران ظاهر شود. اما در طول این مدت یک مساله، همیشه محور اخبار حول علی ربیعی بود. گمانه‌زنی‌های زیادی مبنی بر دعوت رئیس جمهور از وی برای نشستن بر کرسی سخنگویی وجود داشت؛ هر چند این خبر در ابتدا از سوی ربیعی تایید نمی‌شد، اما رفته رفته او نپذیرفتن این پُست را رسانه‌ای کرد.

* پایان ۳۱۷ روز بدون سخنگوی دولت

بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان امروز با حکم حسن روحانی علی ربیعی سخنگویی دولت شد؛ اتفاقی که موجب شد ۳۱۷ روز دولت بدون سخنگو پایان یابد و شرایط را برای حضور خبرنگاران در طبقه هشتم ساختمان کوثر فراهم کند.

انتهای پیام/

[ad_2]