[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی رییس مجمع تفسیر حوزه علمیه قم به همراه جمعی از اعضای این مجمع پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت‌وگو کردند. حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به آیاتی از سوره نصر در ارتباط با […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی رییس مجمع تفسیر حوزه علمیه قم به همراه جمعی از اعضای این مجمع پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به آیاتی از سوره نصر در ارتباط با گرایش مردم به اسلام و دین اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم وعده داده است که انسان ها فوج فوج به دین گرایش پیدا می کنند ولی این مسأله نیازمند فرهنگ سازی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در ارتباط با گسترش مباحث تفسیری در کشور یادآور شد: شروع کارتان بسیار مبارک است و باید شاکر آن باشید که با یک مجموعه کوچک قدم های بزرگی برداشته اید و در این عرصه مشغول فعالیت هستید.

وی تصریح کرد: این گونه کارها حقیقتا ارزش زیادی دارد و ان شاءالله با این حرکت به نتایج خوبی می رسید و من هم معتقد هستم این کار یعنی گسترش تفسیر و معارف قرآن در کشور زمینه برداشتن گام های فرهنگی دیگر است.

رییس مؤسسه فرهنگی آل البیت(ع) افزود: این که امروز در حوزه علمیه قم بیش از ۶۰۰ درس تفسیر برگزار می شود که برخی از آنها در تمام روزهای هفته برقرار است اتفاق مبارکی است، اما همیشه تلاش کنید که خدمات گذشتگان را نیز فراموش نکنید و قدردان آنها نیز باشید.

وی با بیان این که نباید در کارهای فرهنگی به دیگران تعریض زده شود، گفت: گاهی اوقات دیده می شود که عده ای که در یک عرصه ای مشغول فعالیت هستند دیگران را تنقیص می کنند که ممکن است موجب ناراحتی دیگران شود، ما باید وظیفه خودمان را انجام بدهیم و قدم های خودمان را برداریم و کاری به تلاش یا عدم فعالیت دیگران نداشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: مطمئن باشید این حرکتی که شروع کردید آثار زیادی خواهد داشت، هرچند الان دیده نمی شود ولی آثار و برکات آن سال های سال می ماند و شما نتیجه آن را در آینده می بینید./۱۳۳۰/پ۲۰۲/ب۱

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

[ad_2]