[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در درس تفسیر خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۵ سوره توبه که خداوند می‌فرمایند مشرکان و منافقان ثروتمند در زمان مرگ عذاب می‌کشند، افزود: مشرکان و منافقان ثروتمند از ترس اینکه فرزندانی که تربیت کرده‌اند پس […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در درس تفسیر خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۵ سوره توبه که خداوند می‌فرمایند مشرکان و منافقان ثروتمند در زمان مرگ عذاب می‌کشند، افزود: مشرکان و منافقان ثروتمند از ترس اینکه فرزندانی که تربیت کرده‌اند پس از مرگشان مسلمان شوند دچار عذاب هستند.

وی ادامه داد: همچنین این کفار از ناراحتی اینکه در هنگام مرگ ثروتشان هیچ تأثیری در حیات و مرگشان ندارد دچار عذاب می‌شوند.

این استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به آیه ۸۶ سوره توبه افزود: بر اساس این آیه در هنگام اعلام جهاد عده‌ای منافق به منظور عدم حضور در جنگ از پیامبر (ص) می‌خواهند که به جنگ نروند و افرادی دارای امکانات از ایشان اجازه می‌گرفتند که با دیگران در مدینه بمانند که قرآن کریم این افرادی که در شرایط سخت می‌خواهند همانند مجانین و زنان که کاری در جهاد از دستشان بر نمی‌آید در خانه بمانند را نکوهش می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۸۷ سوره توبه می‌فرماید که قلب این افراد مهر خورده‌است و به همین دلیل توان درک و شناخت ندارند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه گناه انسان موجب قطع شدن فیض الهی می‌شود، افزود: افرادی که در راه هدایت قدم بردارند خداوند آنها را هدایت خواهد کرد و افرادی که در راه کفر قدم بردارند راه هدایت برای آنها بسته می‌شود.

وی در تفسیر آیه ۸۸ سوره توبه بیان کرد: این کلمات در آیه ۴۴ این سوره بیان شده بود ولی تکرار از حسب بیان برخی از مطالب از جانب دیگر است که در این آیه خداوند به جای مشرکان و منافقان به بیان صفات مومنان می‌پردازد.

[ad_2]