×
×

گندم کشت قم برای پخت نان مناسب نیست/خریدگندم مرغوب ازدیگر استانها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 33911
  • [ad_1] علی اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط نانوایی‌های استان قم افزود: در دوران پیک اول کرونا با پیگیری انجام شده توسط اتحادیه، ۱۵ هزار ماسک میان نانوایان با هزینه اتحادیه توزیع شد اما دولت هیچ شاخصی در این زمینه نداشت. وی با بیان اینکه مبلغ ۲۰ […]

    گندم کشت قم برای پخت نان مناسب نیست/خریدگندم مرغوب ازدیگر استانها – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    علی اکبر زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط نانوایی‌های استان قم افزود: در دوران پیک اول کرونا با پیگیری انجام شده توسط اتحادیه، ۱۵ هزار ماسک میان نانوایان با هزینه اتحادیه توزیع شد اما دولت هیچ شاخصی در این زمینه نداشت.

    وی با بیان اینکه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از سوی اتحادیه نانوایان جهت توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده محیط هزینه شد، افزود: در پیک اول کرونا سپاه پاسداران نسبت به ضدعفونی نانوایی‌ها اقدام کرد و حدود چهار هزار لیتر مواد ضدعفونی نیز میان نانوایی‌ها توزیع شد.

    رئیس اتحادیه نانوایان استان قم بیان کرد: با توجه به قرمز شدن مجدد شهر قم از نظر شیوع کرونا، ماسک از طریق شرکت تعاونی نانوایان در حال توزیع است و نانوایی‌های متقاضی می‌توانند برای دریافت ماسک به شرکت تعاونی مراجعه کنند.

    وی گفت: با توجه به حرارت بالای تنور ویروسی در نانوایی‌ها وجود ندارد تنها باید در زمینه جابجایی پول مراقبت ویژه به عمل آید که همه نانوایی‌ها مجهز به دستگاه کارت‌خوان شده‌اند و باید فرهنگ سازی لازم نیز صورت گیرد تا شهروندان از کارت‌خوان برای خرید استفاده کنند.

    زارعی با بیان اینکه تاکنون کیفیت گندم در استان قم خوب بوده است، افزود: با توجه به گرم و خشک بودن موقعیت جغرافیایی استان قم، گندم این استان با کیفیت نیست بنابراین اداره غله باید گندم درجه یک را برای اختلاط وارد کند که اکنون در سیلوی قم از همه استان‌ها گندم وجود دارد که گندم‌ها را با یکدیگر اختلاط کرده و گندم با کیفیت را تحویل کارخانه تولید آرد می‌دهند.

    وی با بیان اینکه در گرمای تابستان کیفیت نان کمی پایین می‌آید، تصریح کرد: پنج کارخانه تولید آرد در استان قم وجود دارد که در حال تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها هستند.

    رئیس اتحادیه نانوایان استان قم بیان کرد: بیش از یکسال است که مجوز نانوایی در قم صادر نمی‌شود اما در برخی محلات از جمله پردیسان که تراکم نانوایی کم است به جابجایی نانوایی‌ها از نقاط پرتراکم اقدام می‌شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.

    وی در خصوص فعالیت نانوایی‌های غیرمجاز در استان قم افزود: تعداد نانوایی‌های غیرمجاز انگشت شمار است که به زودی ساماندهی می‌شوند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.