×
×

یادآوری نصرت‌های الهی مهمترین راهبرد برای تقویت جبهه مقاومت است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 30187
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر یکشنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، قرآن را کتاب مقاومت دانست و افزود: امتی که بخواهد مقاومت کند می‌تواند از قرآن بهترین بهره و توشه معنوی را بگیرد. وی ضمن تأکید بر ضرورت یادآوری […]

    یادآوری نصرت‌های الهی مهمترین راهبرد برای تقویت جبهه مقاومت است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر یکشنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، قرآن را کتاب مقاومت دانست و افزود: امتی که بخواهد مقاومت کند می‌تواند از قرآن بهترین بهره و توشه معنوی را بگیرد.

    وی ضمن تأکید بر ضرورت یادآوری نصرت‌های الهی، افزود: خداوند می‌فرمایند که گذشته خود را به یاد آورید و با امروز خود مقایسه و امدادهای غیبی را از گذشته تاکنون مشاهده کنید که یادآوری این نصرت‌های الهی برای تقویت جبهه مقاومت بسیار مؤثر خواهد بود.

    رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌فرمایند که به یاد آورید زمانی که تعداد شما اندک بود اما خداوند به شما امنیت بخشید و در جنگ‌ها پیروزتان کرد که این یادآوری می‌تواند عاملی برای شاکر شدن شما باشد.

    وی با بیان اینکه نباید در راه حق از کمی عدد ترسید، افزود: خداوند به دو نعمت مهم اشاره می‌کند اول اینکه به شما امنیت داده و شما را در شکست در عرصه نظامی محروم کرده است و دوم اینکه یادآوری گذشته‌ها موجب شکرگذاری می‌شود بنابراین انسان برای اینکه قدردان نعمت پروردگار باشد باید یاد گذشته بیفتد تا از غرور نیز دور شود.

    حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: در سوره انفال آیات متعددی در خصوص امدادها و نصرت‌های الهی است از جمله اینکه خداوند مسلمانان را به یاد جنگ بدر می‌اندازد که عدد مسلمانان ۳۱۳ نفر و عدد کفار هزار نفر و کفار مسلح به انواع سلاح‌ها بودند اما خداوند می‌فرماید که دعای شما را استجابت و با ملائکه و فرشتگان از شما دفاع کردیم.

    وی با بیان اینکه محور مقاومت و امت مقاوم در مسیر حرکت خود نیازمند یادآوری گذشته‌ها است، افزود: امت مقاومت نباید از یاد ببرند که زمانی نگران بودند که خانواده شأن زیر بمباران از بین برود اما اکنون با موشک‌های نقطه زن می‌توانند مواضع دشمن را در هر جای دنیا از بین ببرند.

    این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز به چنان قدرتی رسیدیم که با شهادت مظلومانه سردار ما حاج قاسم سلیمانی پایگاه آمریکا را با خاک یکسان می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه یادآوری گذشته‌ها و عنایات الهی بر دوش همه فعالان فرهنگی سنگینی می‌کند، افزود: امام علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند که در جنگ‌ها در کنار پیامبر (ص) گاهی مجبور می‌شدیم پدران، فرزندان و عموهای خود را بکشیم و برای خاطر خدا گاهی مجبور می‌شدیم در برابر مشرکانی که از نزدیکان ما بودند ایستادگی کنیم اما خداوند زمانی که صداقت ما را دید یاری‌مان کرد تا اینکه اسلام به اقتدار خود دست یافت.

    حجت السلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: خداوند در همه مواقع ملت ایران را به راه درست هدایت کرده است و در مواقع حساس به کمک این ملت آمده و باز هم این ملت با تصمیم گیری درست مشت محکمی بر دهان دشمن می‌زند.

    وی در پایان یکی از مهمترین راهبردها برای تقویت جبهه مقاومت را یادآوری نصرت‌های الهی در گذشته عنوان کرد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.