[ad_1] به گزارش گروه بین الملل خبرنگار شهرکریمه‌،مجله آمریکایی نیوزویک در سال ۲۰۱۶ طی گزارشی به وضعیت اتیوپی تبارهای یهودی که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند پرداخت و در این گزارش به تبعیض نژادی نسبت به این افراد اشاره کرد. از جمله مواردی که در این گزارش آمده این است که در اوایل دهه ۱۹۹۰، […]

[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرنگار شهرکریمه‌،مجله آمریکایی نیوزویک در سال ۲۰۱۶ طی گزارشی به وضعیت اتیوپی تبارهای یهودی که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند پرداخت و در این گزارش به تبعیض نژادی نسبت به این افراد اشاره کرد. از جمله مواردی که در این گزارش آمده این است که در اوایل دهه ۱۹۹۰، مشخص شد که بانک خون اسرائیل به طور مرتب خون‌های دریافت شده از مهاجران اتیوپی را به علت ترس از آلودگی این خون‌ها به ویروس ایدز، از بین می‌برد. مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کردند که میزان شیوع ویروس اچ آی وی در میان مهاجران اتیوپی حدود ۵۰ برابر بیشتر از جمعیت دیگر یهودیان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی است. در یک برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۱۲ وزارت بهداشت این رژیم متهم شد که سیاست و برنامه ضدبارداری طولانی‌مدت برای زنان اتیوپی تبار در انتظار مهاجرت و پس از آن که وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند به‌منظور کنترل رشد جمعیت اتیوپی تبارهای یهودی اعمال کرده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در همین خصوص طی خبری اعلام کرد وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، زنان یهودی آفریقایی را به هنگام ورودشان به اردوگاه مهاجرت در پایتخت اتیوپی تهدید کرده است که اگر آمپول ضدبارداری به آن‌ها تزریق نشود اجازه مهاجرت ندارند. این روزنامه در ادامه نوشت که این اقدام در راستای تداوم پاک‌سازی نژادی صورت می‌گیرد؛ ولی بدون خونریزی و کشتار. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی بعداً این عمل را تأیید کرد اما ادعاهای گروه‌های حقوق بشر را در خصوص علت اعمال این سیاست رد کرد.

این تبعیض نسبت به سیاه‌پوستان، در رفتار پلیس رژیم صهیونیستی با یهودیان آفریقایی‌تبار نیز مشهود است. در سال ۲۰۱۵ به علت ضرب و شتم یک سرباز اتیوپی تبار توسط پلیس صهیونیست، مهاجران آفریقایی دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند و به حجم وسیع و غیرقابل‌قبول تبعیضی که نسبت به آن‌ها می‌شود، اعتراض کردند. در آن اعتراضات که با نام «انقلاب برده‌ها» نیز نامیده شد، تظاهرکنندگان شعار «نه به تبعیض» سر داده و اعلام می‌کردند که در سرزمین‌های اشغالی، یهودیان سیاه‌پوست به خاطر رنگ پوستشان به دست پلیس کشته می‌شوند. شدت اعتراضات به گونه‌ای بود که روزنامه‌های صهیونیستی نوشتند که تل‌آویو به منطقه جنگی تبدیل شده است. همین اتفاق در اوایل سال ۲۰۱۹ نیز رخ داد و یک یهودی آفریقایی‌تبار به نام «یهودا یبادجا» به دست پلیس کشته شد. در تظاهراتی که در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در سرزمین‌های اشغالی رخ داد هزاران نفر شرکت کردند و تظاهرکنندگان شعارهایی علیه خشونت پلیس سر دادند.

اکنون سرزمین‌های اشغالی شاهد اعتراض مجدد یهودیان آفریقایی‌تبار به علت قتل یک سیاه‌پوست توسط یک پلیس صهیونیست است. یک جوان ۱۹ ساله اتیوپی تبار که تابعیت اسرائیلی نیز داشته، در حین مشاجره و دعوا با یک جوان سیاه‌پوست دیگر در حیفا، توسط یک پلیس صهیونیست که خارج از خدمت و ساعت کاری بود، با شلیک مستقیم گلوله کشته شد. شاهدان عینی گفته‌اند این پلیس در شرایطی به سمت جوان سیاه‌پوست شلیک کرده که هیچ خطری از جانب او تهدیدش نمی‌کرده است. مشابه رفتاری که پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان انجام می‌دهد. متعاقب این قتل، تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی با شعار مخالفت با نژادپرستی آغاز شده و چند روزی است ادامه دارد. تظاهرکنندگان کشته شدن این جوان را دلیلی بر بی‌اهمیتی به مهاجران اتیوپی تبار خواندند. معترضان با سنگ و آتش زدن خودروها، برخی اتوبان‌ها و مسیرهای تردد را مسدود کردند و طی درگیری شدید با پلیس، تعدادی از طرفین زخمی و برخی معترضان توسط پلیس دستگیر و بازداشت شدند.

این وضعیت نشانه دیگری از عمق بحران‌های اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی است. یهودیانی که با وعده زندگی در رفاه و آرامش، سرزمین‌های خود را ترک و به مناطق اشغالی آمده‌اند با پوچ بودن وعده‌های داده‌شده، روبرو شده‌اند. تبعیض نژادی توسط رژیمی که خود را به دروغ، قربانی تبعیض نژادی معرفی می‌کند تنها یکی از مشکلات غاصبان و صهیونیست‌ها است. چند روز قبل بود که اخبار و اطلاعات مستندی از آشفتگی روانی و بحران روحی ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین بعد از جنگ و درگیری رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت منتشر شد. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نسبت شهرک‌نشینان صهیونیست ساکن در شهرک‌های مجاور غزه که مشاوره و درمان روانی دریافت کردند، رو به افزایش است. تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود تصریح کرد، پس از چندین دور تنش از آغاز سال جاری (۲۰۱۹) تاکنون، تعداد افرادی که در شهرک‌های مذکور به مشکلات و اختلالات روانی دچار شده‌اند، به شدت افزایش پیدا کرده است.

در عرصه سیاسی نیز این رژیم با بحران عجیب و تازه‌ای روبرو شده است. برای اولین بار در تاریخ این رژیم، حزب برگزیده انتخابات موفق به تشکیل دولت نشد و این رژیم مجبور به برگزاری انتخابات مجدد شده است. انتخاباتی که البته وضعیت مشخص و روشنی برای آن تصور نمی‌شود و حجم مجادله و درگیری‌های لفظی در سخنان این روزهای سردمداران احزاب صهیونیستی، قابل تأمل جدی است.

شکست آنچه به عنوان «معامله قرن» مطرح می‌شد برگ دیگری از این وضعیت نامناسب برای این رژیم است.

برآیند این مسائل، نشان از آینده مبهم و تاریک رژیمی دارد که بر اساس قتل، غارت و وحشی‌گری بنا شده است و این وحشی‌گری، اکنون دامن‌گیر یهودیانی شده است که به وعده باطل سردمداران این رژیم اعتماد کرده بودند. این رژیم در اطراف خود با جبهه مقاومت مواجه است که قوی‌تر از هر زمان دیگری است. رژیم صهیونیستی از جنگ شش‌روزه که با پیروزی بر ارتش چند کشور عربی توأم شده بود به عقب‌نشینی از جنوب لبنان و سپس جنگ‌های ۳۳ روزه و در انتها به نبرد ۴۸ ساعته، توأم با شکست رسیده است. به‌عبارت‌دیگر رژیمی که داعیه نیل تا فرات را مطرح می‌کرد اکنون به‌منظور حفظ امنیت خود، مجبور به دیوارکشی در مرزهای اشغالی خود شده است تا شاهد افول قدرت سخت‌افزاری این رژیم باشیم و این در حالی است که در این حصار به خود تنیده نیز، فاقد امنیت است. در داخل این حصار رژیم صهیونیستی با بحران‌های متعددی روبرو است. این بحران‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، روانی و … که رژیم صهیونیستی گریبانگیر آن است نشان‌دهنده آن است که وعده نابودی این رژیم زودتر از آنچه تصور می‌شد در حال تحقق است.

*علی اکبری کارشناس حوزه غرب آسیا

انتهای پیام/

[ad_2]