×
×

یادداشت|سه واحد عملی برای فساد ستیزی مجلس- اخبار اجتماعی – اخبار شهرکریمه

  • کد نوشته: 31825
  • [ad_1] به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمداسماعیلی دهقی در یادداشتی نوشت: همیشه پاس کردن واحد های عملی سخت تراز واحد های تئوری و نظری است و تنها کسانی موفق به گذراندن این واحد ها میشوند که اهل عمل باشند به همین منظور است که در میدان مبارزه با فساد نیز همیشه تعداد کمی از عهده […]

    یادداشت|سه واحد عملی برای فساد ستیزی مجلس- اخبار اجتماعی – اخبار شهرکریمه
  • [ad_1]

    به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمداسماعیلی دهقی در یادداشتی نوشت: همیشه پاس کردن واحد های عملی سخت تراز واحد های تئوری و نظری است و تنها کسانی موفق به گذراندن این واحد ها میشوند که اهل عمل باشند به همین منظور است که در میدان مبارزه با فساد نیز همیشه تعداد کمی از عهده پاس کردن واحد های عملی برمی‌آیند.

    به عبارت ساده تر حرف زدن و سخنرانی کردن برای مقابله با فساد که سخت نیست مهم وارد شدن در میدان و تحمل سختی ها و هزینه های مبارزه با فساد است که متاسفانه عده کمی در تاریخ از آزمون آن سربلند بیرون می‌آیند.

    در طول سالهای بعد از انقلاب همواره دو دیدگاه در مقابله با فساد وجود داشته است یکی مبارزه بی امان و بدون مماشات و دیگری مبارزه توام با مصلحت و محافظه کاری و متاسفانه وضعیت موجود در کشور و اختلاس های چند هزار میلیاردی نتیجه تفوق دیدگاه دوم بوده است.

    به نظر می‌رسد در شرایطی قرار داریم که اگر سیره و روش مبارزه کج دار و مریز با مفاسد را ادامه دهیم کار به جایی می‌رسد که  بیرق مباره با مفاسد در دست کسانی می‌افتد که نه نیت پاک و خالصانه ای دارند و نه سابقه و کارنامه سلامت که شاید نامه نگاری های اخیر برخی از کهنه سیاستمداران نیز بارقه هایی از همین ماجرا باشد.

     رویکرد جدید قوه قضاییه در برخورد با امثال طبری ها از یک سو و افزایش ترکیب نیروی حزب الهی مجلس می‌تواند نقش دو تیغه یک قیچی باشد برای قطع و ریشه کن کردن فساد در کشور و این فرصت طلایی نباید دستخوش ناهماهنگی و کوتاهی نیروهای انقلابی و دلسوز شود .

    فراموش نکنیم گرانی وتورم افسارگسیخته هر لحظه فشار خود را بر مردم بیشتر میکند و نمیتوان از مردم انتظار داشت که فشارهای اقتصادی را تحمل کنند تا حاکمیت در فرصت مناسب و با طمانینه برای مفاسد اقتصادی و دانه درشت های رانتخوار فکری کند .

    دغدغه امروز مردم این است که به موازات تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی غارتگران بیت المال را نیز که همچون موشهای درون انبار آذوقه عمل میکنند به سزای عملشان برسانند.

    به عبارت ساده تر هر کس در هر جایگاهی که هست به وظیفه خودش در مبارزه با فساد و اصلاح وضعیت اقتصادی مردم عمل کند و اجازه ندهیم نمادهای رانت خواری و طاغوت با رفتارهای تهدید آمیز و مافیا گونه نظام  اسلامی و حاکمیت را به ریشخند بگیرند.

    همانطور که رهبر فرزانه انقلاب نیز به این نکته اشاره کرده اند با دستمال کثیف نمی‌توان چیزی را تمیز کرد نشستن بر کرسی سبز نمایندگی مجلس و دیگر جایگاه های مختلف تنها و تنها شایسته عناصر پاکدست ، انقلابی و ولایتمداری است که از جنس مردم و در کنار مردم باشند و این مطالبه برحق مردمی است که تا کنون بار اصلی انقلاب را بر دوش کشیده اند.

    کلام آخر این که همه تشکل ها و احزابی که دراردوگاه انقلاب قرار دارند لازم است حمایت همه جانبه و قاطعانه خود را از مبارزه بی امان با مفاسد و برخورد جدی با متخلفان اعلام کنند و بدانند که سکوت و عافیت طلبی در این مسیر از چشم تیزبین ملت دور نمیماند و از هیچ فرد یا دستگاهی پذیرفته نیست.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.