[ad_1] به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: این روزها اخبار خوبی از قوه قضاییه در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی به گوش می‌رسد و همین برخورد اگر چه با میزان قابل توجهی تاخیر ولی باز هم باعث دلگرمی مردم و دلسوزان انقلاب است. نکته ای که در […]

[ad_1]

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: این روزها اخبار خوبی از قوه قضاییه در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی به گوش می‌رسد و همین برخورد اگر چه با میزان قابل توجهی تاخیر ولی باز هم باعث دلگرمی مردم و دلسوزان انقلاب است. نکته ای که در این وجیزه به آن پراخته می‌شود این است که وقت آن رسیده است که برای پیشگیری از اختلاس های چند صد ملیاردی که باعث خدشه دار شدن سرمایه های اجتماعی کشور شده و همچنین برای برخورد اساسی با مسببان اصلی بروز این قبیل مفاسد نیز باید کاری کرد .

بدون مقدمه به سراغ اصل مطلب می‌رویم و آن نقش بی بدیل شبکه ملی اطلاعات در جلوگیری از بروز بی انظباطی ها و سوء استفاده های مالی است  بدون تردید کسانی که تا کنون در ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کوتاهی و سنگ اندازی کرده اند دانسته و ندانسته ازمسببان و شریکان اصلی تمامی این اختلاس ها و سوء استفاده های مالی هستند و باید به پای میز محاکمه کشانده شوند .

با راه اندازی این شبکه اطلاعاتی تنها با وارد کردن کد ملی  شخص تمامی سابقه و تراکنش های مالی ؛ دارایی ها و تبادلات پولی افراد مشخص می‌شود و به آسانی می‌توان جلوی میلیاردها فرار مالیاتی ، رانتخواری و انواع و زدو بند های مالی را گرفت .

 

هیچ بهانه قابل قبولی در مسیر راه اندازی این شبکه وجود ندارد چرا که به اندازه کافی نیروی متخصص و تحصیل کرده داریم که هم اکنون در صدها شرکت داده پردازی و مرتبط با کنترل و مدیریت شبکه مشغول به کار هستند و با یک اشاره میتوانند این پروژه ملی را به اتمام برسانند و تحویل دهند .

زیر ساخت های لازم نیز در حد نیاز وجود دارد و به مدد توجهات اخیر و اهتمام ویژه برای افزایش پهنای باند و دسترسی آسان مردم به رسانه های جدید  حتی د ر دور افتاده ترین نقاط کشور نیز خدمات برخط وجود دارد .

به لحاظ تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی نیز کم و کسری در کشور وجود ندارد و مایحتاج فنی و تکنولوژیکی نیز مانع اصلی نیست .

رهبر معظم انقلاب نیز در مناسبت ها مختلف به ضرورت راه اندازی آن اشاره کرده اند و به موازات آن اساتید علوم ارتباطات و تحلیل گران سیاسی و اجتماعی نیز به اندازه کافی در خصوص مزایا و منافع این شبکه هم گفته اند و هم نوشته اند اینجاست که باید رسانه ها به صورت جدی کمر همت ببندند و دستان آهنین قوه  قضاییه نیز از آستین حق طلبی و عدالت خواهی بیرون بیایند ومعلوم شود که چه کسانی و با چه اهدافی تا کنون از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات جلوگیری کرده اند .

لازم به ذکر است بنا بر اذعان مسئولین مخابرات ۸۰ درصد کار به انجام رسیده است اقدامات اولیه و زیر ساخت ها نیز برای راه اندازی فراهم شده است و تنها اعمل نفوذ و دست های پشت پرده هستند که رونمایی و آغاز به کار این شبکه را به تعویق میاندازند .

فراموش نکنیم که آن روی سکه همه این اختلاس ها و رانت خواری ها به باد رفتن اعتماد مردم و فراهم شدن بستر انواع و اقسام ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی است که بیش از این در این  مجال نمیتوان در مورد آن توضیح داد .

انتهای پیام/

[ad_2]