×
×

یادداشت| امارات از چه چیزی می‌ترسد؟- اخبار بین الملل – اخبار شهرکریمه

  • کد نوشته: 14534
  • [ad_1] خبرنگار شهرکریمه– از ابتدای آغاز بحران بین قطر و چهار کشور حوزه خلیج فارس، ایران بارها خواستار حل مسالمت آمیز این اختلافات از راه گفت‌وگو و بدون اعمال فشار و تحریم های یکجانبه علیه دوحه شده است. ایران همچنان معتقد است که اختلاف بین کشورهای اسلامی باید بین خود این کشورها و بدون دخالت‌های […]

    یادداشت| امارات از چه چیزی می‌ترسد؟- اخبار بین الملل – اخبار شهرکریمه
  • [ad_1]

    خبرنگار شهرکریمه– از ابتدای آغاز بحران بین قطر و چهار کشور حوزه خلیج فارس، ایران بارها خواستار حل مسالمت آمیز این اختلافات از راه گفت‌وگو و بدون اعمال فشار و تحریم های یکجانبه علیه دوحه شده است.


    ایران همچنان معتقد است که اختلاف بین کشورهای اسلامی باید بین خود این کشورها و بدون دخالت‌های خارجی حل و فصل شود و این اختلافات نباید باعث تفرقه و تعمیق شکاف و اختلاف بین آنها گردد چرا که گسترش دامنه این اختلافات، کشورهای اسلامی را از حرکت در مسیر پیشرفت باز می دارد و این چیزی است که دشمنان اسلام آن را دنبال می کنند.

     

    اما درباره رفتار این روزهای امارات باید گفت که از نظر عرف دیپلماتیک هر کشوری آزاد است که با هر کشوری دیگر مناسبت دیپلماتیک برقرار کند و برای حل اختلافات با دیگر کشور وارد گفت‌وگو شود و فکر می‌کنم که اماراتی ها هم این حق را برای خودشان قائلند که در مناسبات بین الملل آزادند با هر کشوری که بخواهند روابط دیپلماتیک داشته باشند.

    البته اینکه چرا امارات این روزها توپخانه خود را بعد از انتشار این خبر به سمت قطر نشانه رفته است، قابل درک است و همه می دانند که در صورت تحقق این امر یعنی آشتی بین قطر و عربستان، امارات دیگر نخواهد توانست به سیاست‌های “ماجراجویانه” خود در دیگر کشورها از جمله یمن و شمال آفریقا ادامه دهد.

     

    البته سکوت عربستان و کویت که تاکنون واکنش رسمی به این خبر نداشته‌اند، بیشتر موجبات نگرانی اماراتی‌ها را فراهم کرده است و ابوظبی از آن هراس دارد که مبادا این دو کشور توافقات پشت پرده‌‌ای بدون اطلاع امارات انجام داده باشند.

    آنچه که در گزارش‌ها در خصوص دعوت بن زاید از شاه بحرین برای سفر به امارات برای بررسی این موضوع منتشر شده (در صورت صحت این گزارش) نشان از عمق نگرانی اماراتی‌ها به آشتی بین قطر و عربستان دارد و امارات از این می ترسد که به قول ضرب‌المثل ایرانی “سرشان بی کلاه” مانده باشد.

    حسن رستمی کارشناس مسائل غرب آسیا

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.