[ad_1] باشگاه خبرنگاران پویا– سردار فتح الله جعفری خبر تأسف بار رحلت سردار فرهیخته و فرزانه آقای دکتر احمد فضائلی را دریافت کردم. این  ضایعه را به خانواده و بخصوص برادر ارجمند مهدی فضائلی از همرزمانمان در دوران دفاع مقدس تسلیت می‌گویم. دکتر احمد فضایلی در سال ۱۳۳۳ در خانواده ای معتمد در اصفهان دیده […]

[ad_1]

باشگاه خبرنگاران پویا– سردار فتح الله جعفری

خبر تأسف بار رحلت سردار فرهیخته و فرزانه آقای دکتر احمد فضائلی را دریافت کردم. این  ضایعه را به خانواده و بخصوص برادر ارجمند مهدی فضائلی از همرزمانمان در دوران دفاع مقدس تسلیت می‌گویم.

دکتر احمد فضایلی در سال ۱۳۳۳ در خانواده ای معتمد در اصفهان دیده به جهان گشود. پدر خانواده حبیب الله فضایلی از مشاهیر خطاطی اصفهان محسوب می شد. احمد، سال ۱۳۵۰ وارد دانشگاه شد و سال ۱۳۵۴ مدرک کارشناسی رشته زمین شناسی را از دانشگاه اصفهان دریافت کرد. یکسال در زمینه مطالعات زمین شناسی بستر آبگیر سدهای استوو مشامپا در موسسه ژئووات به تحقیق پرداخت. دوران خدمت خود را در در تیپ ۵۵ هوابرد طی کرد و تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در حوزه علمیه قم به فراگیری دروس حوزوی پرداخت. در همین ایام به لبنان رفت و با رزم چریکی آشنا شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه اصفهان درآمد و مسئولیت واحد آموزش را به عهده گرفت. از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۰ مرکز آموزش ۱۵ خرداد سپاه اصفهان را راه اندازی و مدیریت کرد و بعد در سال ۱۳۶۰ مرکز آموزش غدیر سپاه منطقه ۲ اصفهان را با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در هر دوره راه اندازی کرد. این مرکز، نقش موثری در آموزش و تربیت نیروهای رزمنده در دوران دفاع مقدس داشت.

از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۸ در مجتمع آموزشی تخصصی خاتم‌الانبیاء کل سپاه در سمت راه اندازی و توسعه مراکز آموزشی تخصصی خاتم الانبیاء مشغول به خدمت شد. در همان مقطع عضو شورای مرکزی سپاه (تهران) ومسئول آموزش نظامی قرارگاه سپاه درجبهه بود. از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۱ جانشینی مسئول آموزش در ستاد کل نیروهای مسلح را بر عهده داشت و ضمنا به تحصیل در رشته مدیریت آموزش و نیز تدریس در دانشگاه امام حسین(ع) همت گمارد. وی از سال ۱۳۷۱ به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) برگزیده شد. کمی بعد در جایگاه مشاور رئیس دانشگاه به خدمت ادامه داد. از سال ۱۳۷۲ تا  ۱۳۷۶ جهت تحصیل دکتری در رشته مدیریت آموزشی عازم دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا شد. پس از اتمام تحصیل به میهن بازگشت و ابتدا به عنوان جانشین و یک سال بعد در کسوت فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) مسئولیت پذیرفت. مسئولیتی که تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت.

بارزترین خصوصیت اخلاقی دکتر احمد فضائلی، تواضع، حلم و سعه صدر او بود. این فضیلتها در کنار هوش و ذکاوت، تحصیلات چند رشته‌ایی و آشنایی با علوم حوزوی، سوابق مبارزاتی و مدیریتی خرد و کلان در چهار دهه گذشته، صوت قرآنی زیبا و تبحر در هنر خطاطی، از وی مدیری تراز نظام اسلامی ساخته بود.

انتهای پیام/                                 

[ad_2]