×
×

مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه(س) خبر داد
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موکب، برنامه‌های فرهنگی آن است

  • کد نوشته: 2600
  • مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه (س) افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موکب، برنامه‌های فرهنگی آن است. در سال گذشته نماز جماعت در سه وعده در این موکب برگزار می‌شد، همچنین خیمه‌های این موکب به نام شهدای ایرانی نام گذاری شد و حسینیه‌ای به نام امام خامنه‌ای هم در موکب حضرت معصومه (س) برپا شد. […]

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موکب، برنامه‌های فرهنگی آن است
  • مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه (س) افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موکب، برنامه‌های فرهنگی آن است. در سال گذشته نماز جماعت در سه وعده در این موکب برگزار می‌شد، همچنین خیمه‌های این موکب به نام شهدای ایرانی نام گذاری شد و حسینیه‌ای به نام امام خامنه‌ای هم در موکب حضرت معصومه (س) برپا شد.

    محمود پارچه‌باف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برپایی موکب حضرت معصومه (س) در ایام اربعی حسینی اظهار کرد: این موکب، یک موکب عام برای مردم استان قم است که انحصاری نیست، موکب حضرت معصومه (س) جامعیت دارد و سعی کردیم که نیروهایی را از مناطق مختلف شهر قم در این موکب داشته باشم، از شرایط پذیرش خادمان در موکب حضرت معصومه (ع) داشتن اخلاق خوب و توانمندبودن است.

    وی ادامه داد: این موکب یک مکان ثابت در خیابان میثم تمار شهر کربلا دارد و فاصله این مکان با حرم حضرت عباس (ع) حدود دو کیلومتر است، هزینه موکب حضرت معصومه (س) در اربعین سال گذشته حدود ۸۵۰ میلیون تومان شد و در این موکب در سه وعده غذای گرم به زائرین داده شد و در طول روز هم از آن‌ها با چای، شیر و میوه پذیرایی می‌کردیم.

    مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه (س) افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این موکب، برنامه‌های فرهنگی آن است. در سال گذشته نماز جماعت در سه وعده در این موکب برگزار می‌شد، همچنین خیمه‌های این موکب به نام شهدای ایرانی نام گذاری شد و حسینیه‌ای به نام امام خامنه‌ای هم در موکب حضرت معصومه (س) برپا شد.

    پارچه باف با اشاره به برنامه‌های فرهنگی موکب حضرت معصومه (س) اظهار کرد: در سال ۹۴ در این موکب، میدانی به نام امام خمینی (ره) داشتیم که شب‌ها در آن برنامه سخنرانی برگزار می‌شد، خطبای برجسته‌ای همچون آیت‌الله صدیقی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرباقری سال گذشته در موکب حضرت معصومه (س) سخنرانی کردند.

    وی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در خصوص ارتقای خدمات موکب حضرت معصومه (س) تصریح کرد: امسال ۶ هزار متر به فضای این موکب افزوده شده و سرویس‌های بهداشتی ثابت هم در موکب ایجاد شده است، همچنین امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته تصمیم گرفته‌ایم که برای حمل و نقل زائرین از منطقه نهر حسینی تا مکان موکب حضرت معصومه (س) سرویس‌هایی بگذاریم تا زائرین این مسافت را با مینی‌بوس تردد کنند.

    مدیر اجرایی موکب حضرت معصومه (س) افزود: امسال برای اسکان زائرین در این موکب کارت‌های پذیرش را پیش‌بینی کردیم، سال گذشته برخی از زائرین شب‌های زیادی در موکب اقامت داشتند و این مسأله منجر به این می‌شد که برای زائرین دیگر جا نداشته باشیم، اما امسال برنامه‌ریزی کردیم که هر زائر حداکثر سه شب در موکب حضرت معصومه (س) اسکان داده شود تا بتوانیم زائرین بیشتری را در این موکب اسکان بدهیم.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.