نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: یک جریان فتنه می‌خواهد ملت ایران را از انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی نا امید کند.

به گزارش شهرکریمه سعید جلیلی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص مقابله شیاطین با حرکت پیامبران گفت: نخستین ویژگی انقلاب اسلامی این بوده که حرکتی در راستای مسیر پیامبران و انبیا بود و دشمنان می‌خواستند خواسته‌ها و دستاوردهای ملت از مسیر اصلی خارج شده و به سمت شر و شرارت منحرف شود.

وی اذعان کرد: اگر امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید به همین دلیل بود؛ به خاطر این بود که این قدرت استکباری تمام تلاشش این بود که مسیر بشریت را به سمت شرارت بکشاند و آنها هر آنچه داشتند به کار بردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بعد از جنگ جهانی دوم آنها مناسبات دنیا را به گونه‌ای شکل دادند که می‌گویند آنچه ما می‌خواهیم باید انجام شود افزود: می‌گویند اگر تمام کشورهای دنیا یک نظر داشته باشند قدرت استکباری می‌تواند آن را وتو کند و آنها می‌گویند که ما مشخص می‌کنیم که چه مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که می‌گویند حتی کوچکترین مناسبات بانکی را باید ما نظر دهیم و فلان تحقیق علمی را باید با نظر ما پیگیری کنید.

جلیلی گفت: چند روز پیش آمریکا سند راهبرد امنیت ملی را منتشر کرد و اوباما در آن سند تاکید کرده بود که در ۱۰۰ سال آینده باید رهبری ما بر دنیا حفظ شود و رئیس جمهور جدید آمریکا همین مساله را به شکلی دیگر مطرح می‌کند و نفوذ در جهان را در برنامه حرکت خود می‌داند.

وی اضافه کرد: اگر بگوییم که چه کسی به تو این حق را داده می‌گوید که چون قدرت بیشتری دارم و این منطق آنها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک فصل سند راهبرد امنیت ملی انگلیس هم این است که ما باید برای نفوذ جهانی طرح‌ریزی کنیم خاطرنشان کرد: این‌ها همان کسانی هستند که امروز صدایشان بلند شده که چرا جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای دنیا محبوبیت و نفوذ دارد و به صراحت در اسناد خود تاکید دارند که ما باید قدرت و نفوذ داشته باشیم تا بتوانیم در جهان ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر مستکبران جهان گفت: آنها دیدند که با انقلاب و پدیده‌ای مواجه شدند که قدرتی فوق قدرت آنها دارد؛ آنها به گزینه‌های نظامی و سیاسی و اقتصادی رو آوردند ولی ملت ما هیچ‌گاه نخواهد ترسید و مبنای انقلاب اسلامی بر پایه ایستادگی است.

جلیلی اضافه کرد: آنها می‌بینند که نگاه ملت ایران آنگونه نیست که فقط خرمشهر آزاد شود بلکه به دنبال آن جنوب لبنان آزاد می‌شود و ایستادگی در برابر اسرائیل افزایش می‌یابد و این حرکت به سرعت جهانی می‌شود و از همین امر ترس دارند.

وی گفت: وقتی ملت‌ها الهام گرفته و قدرت می‌گیرد دیگر رژِیم صهیونیستی نمی‌تواند در مردم ایجاد واهمه کند و این‌ها همه اثر الهام‌بخشی انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گذر از دهه اول، دوم و سوم انقلاب در سایه تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: آنها می‌بینند که ملت ایران برخلاف تلاش‌های گسترده آنان ایستادگی کرده و امروز انقلاب اسلامی به مثابه جوان برومند ۴۰ ساله‌ای است که با قدرت در مقابل دشمن ایستاده و درخت تنومندی است که آثار آن یک به یک به بار می‌نشیند.

وی افزود: امروز دشمن می‌بیند که انقلاب اسلامی تنها یک حرکت علمی نیست بلکه حرکتی تمدنی است که الگوی غرب را به چالش کشیده، امروز مردم‌سالاری دینی مطرح شده که نه تنها حکومت آنها را زیرسوال برده بلکه روز به روز پیشرفت می‌کند؛ امروز الگویی مطرح شده که نه تنها با حمایت آمریکا بلکه در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و پیشرفت می‌کند.

جلیلی گفت: امروز نظام اسلامی الگویی از مردم‌سالاری دینی را ارائه داده و فضاحت شعارهای دروغین آنها برای مردم منطقه و دنیا روشن شده و این آنها را نگران کرده است چراکه امروز انقلاب اسلامی جوانی برومند است و جوانان انقلاب اسلامی با قدرت جهانی حرکت‌های جدی را شروع کرده‌اند.

وی گفت: آنها می‌دانند یا باید قدرت انقلاب اسلامی را پذیرفته یا آماده پذیرش شکست‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توقف ندارد بلکه پیشرفت دارد افزود: دشمن تمام تلاش خود را کرد تا نسل انقلاب اسلامی تکثیر نشود اما چه شد؟ امروز می‌بینند در دهه ۹۰ جوانانی برومند همچون شهید حججی‌ها بروز میکنند که تمام نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند؛ آنها می‌دانند این قدرت از نسل مارکسیست نیست بلکه قدرتی الهی و دینی است.

وی تصریح کرد: اینکه دشمن هر آنچه دارد به کار می‌بندد برای چیست؟ امروز ملتی که این موفقیت‌ها را داشته یکی از شگردهای دشمن این است که با تمام توان اجازه ندهند این موفقیت‌ها دیده شده و القاء یاس و ناامیدی کنند.

جلیلی بیان کرد: اگر نظام اسلامی ناکارآمد است پس چرا روز به روز سیاست‌های القائی خود علیه کارآمدی نظام اسلامی را بیشتر می‌کنید. دشمن با تمام توان سعی دارد نقاط مثبت انقلاب و پیشرفت‌های آن را بپوشاند.

وی با اشاره به القاء یاس و ناامیدی در جامعه اسلامی توسط دشمنان گفت: آنها می‌دانند اگر از همین قم مقدس روزی امام راحل ظهور کرد و جلوی سیاست‌های استکباری را گرفت امروز آنها کجا هستند و ما کجا هستیم؛ امروز بحث آنها با ما سر قله‌ها است که چرا جمهوری اسلامی ایران فلان فناوری پیشرفته را دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ویژگی بعدی انقلاب اسلامی این بود که حرکتی ریشه‌ای شکل گرفت که در آموزه‌های اهل بیت(ع) و قرآن است؛ آنها می‌ فهمند که وقتی این آموزه‌ها ادامه پیدا کند تمدنی شکل می‌گیرد که از جنس مارکسیست نیست و شجره‌ای طیبه است.

وی اضافه کرد: اگر امروز جوانانی چون شدای مدافع حرم می‌بینید که وجود خود را برای دفاع از ارزش‌ها می‌گذارند نشان دهنده این است که آنها از ریشه‌ها و آموزه‌های فاطمی تغذیه می‌شوند.

جلیلی با تاکید بر اینکه امثال حججی‌ها مبانی و ارزش‌های فاطمی را فهمیده و پیگیری کرده‌اند بیان کرد: دشمن می‌فهمد که اگر آموزه‌های فاطمی در مناسبات ملت شکل بگیرد چه همبستگی و یکپارچگی شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: دشمن می‌داند ملتی که آموزه فاطمی را مبنا قرار داده سایه به سایه مسیر انقلاب را دنبال کرده و هرجا ببیند دچار مشکل شده حمایت‌های خود را بیشتر می‌کند و مردم می‌دانند هرجا نیاز به رفع نقصی باشد وظیفه همه است که در مسیر اصلاح آن حرکت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی دولت و ملت همه با هم هستند خاطرنشان کرد: اینجا نظامی است که مردم رای می‌دهند و در مناسبات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مشارکت می‌کنند نه اینکه رای بدهند و دیگر به مناسبات کشور کاری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشرفت ملت ایران را دشمن‌ نمی‌تواند ببیند افزود: فتنه زرد این است که می‌خواهند القاء یاس و ناامیدی کنند و موضوعات کاذب و فرعی را به جای موضوعات اصلی قرار دهند و دشمن نمی‌خواهد نگاهی که این تفکر و موفقیت‌ها را رقم زد شکل بگیرد.

جلیلی اذعان کرد: دشمن می‌داند مناسبات اقتصادی که بر مبنای آموزه‌های فاطمی شکل بگیرد یعنی چه؟ یکی از مقامات آمریکا بیان کرده که ثروت ۶ نفر در دنیا از ثروت ۳ میلیارد نفر بیشتر است و این حاصل سیستم سرمایه‌داری در دنیا است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از بحث‌های مهم این است که ما باید بدانیم چه موضوعاتی اصلی و چه موضوعاتی فرعی است گفت: دشمن می‌خواهد با موضوعات کاذب و فرعی ذهن مردم ما را از موضوعات اصلی منحرف کنند؛ ما باید هم داشته‌ها و قوت‌های خود را خوب بشناسیم هم باید نقطه ضعف‌های واقعی را شناخته و نگذاریم موجب تضعیف انقلاب شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در کنار اینکه اختلاس مالی و اقتصادی در کشور مشکل‌ساز است مساله دیگر این است که اختلاس در مناسبات فرهنگی و رسانه‌ای بشود؛ اینکه ببینیم نکات ارزشمند انقلاب و مردم در افکار عمومی به خوبی مطرح نشود اما برخی نکات منفی و بی‌ارزش مطرح شود یعنی چه؟ این یعنی اختلال در مناسبات نرم‌افزاری انقلاب؛ اگر ظرفیت رسانه‌ای کشور به خوبی نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند به همان نسبت یک سیستم مالی ضرر دارد.

وی اضافه کرد: چرا ملت ما موفق شد، بخاطر این بود که ملت ما ۳۹ سال به پناهگاهی پناه برده که حصین است و ملت ما اجابت دعوت خدا و رسولش را کرد. تمسک به قرآن و اهل‌بیت رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران است و وظیفه حوزه‌ها است که این مسیر صحیحی که به رهبری امام راحل آغاز شد باید تقویت کرده و ادامه دهند.

جلیلی اذعان کرد: امروز ملت ما متمسک به حبل ولایت شده و در چارچوب ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری شرایط ما به گونه‌ای شده که دشمن اعتراف می‌کند که ایران قدرتی بزرگ است و امنیت ایران در اوج ناامنی منطقه مثال زدنی است.