به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «جوان» در یادداشتی از «سید عبدالله متولیان» درج کرد: قبل از این اظهار کردیم پشتیبانی از کالای ایرانی منوط به پشتیبانی از تولید هست. .. بر سر راه تولید کالای ایرانی وجود داشته باشد طبعاً بحث پشتیبانی از کالای ایرانی ناقص […]

یک دست صدا نداردبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «جوان» در یادداشتی از «سید عبدالله متولیان» درج کرد:

قبل از این اظهار کردیم پشتیبانی از کالای ایرانی منوط به پشتیبانی از تولید هست. .. بر سر راه تولید کالای ایرانی وجود داشته باشد طبعاً بحث پشتیبانی از کالای ایرانی ناقص و در حد شعار باقی می‌ماند. کالای ایرانی به سبب وجود موانع مکرر گران‌تر از همانند خود تولید می‌شود و تولیدکننده ایرانی وادار هست با پایین آوردن کیفیت، هزینه تمام شده را کاهش داده و در مسابقه رقابت بر جای بماند.

تولیدکنندگان داخلی به‌خوبی می‌دانند که موفقیت آنان در جذب بازار داخلی و حضور در بازارهای جهانی و ابقای در مسابقه رقابت، در گرو توجه مخصوص به مورد ها زیر هست:

۱ – پایین آوردن نرخ؛۲ – بالاتر بردن کیفیت؛۳ – شکل ارائه و بسته‌بندی مناسب؛۴ – تنوع قسمتی به کالا و پاسخ‌گویی و تأمین سلائق مختلف؛ ۵ – کثرت و بسیاری کالا و تأمین احتیاج عمده استفاده کنندگان؛
۶ –

بی‌تردید تحقق همه مورد ها ذکر شده لازمه پایین آوردن هزینه‌های تولید هست. بعضی از عاملان تاثیرگذار بر هزینه تولید عبارت هست از:

۱ – وجود کالای بیگانه ارزان‌تر متاثر از تفاوت تساوی ریال با ارز بیگانه
۲ – فقدان استانداردهای لازم در مدیریت تولید
۳ – وجود واسطه‌های طماع و پرتوقع
۴ – فقدان شبکه توزیع و هزینه‌های بالای توزیع
۵ – وام‌های با بهره بالا و عدم پشتیبانی مالی صحیح از طریق سامانه بانکی
۶ – ..
۷ – ضعف در قوانین مربوط با تأمین کالای واسطه برای تولید
۸ – قوانین ناکارآمد و بعضاً متضاد با تولید داخلی
۹ – قوانین ناکارآمد و ضد تولید داخلی مثل قوانین گمرکی و صادرات و واردات
۱۰ – ضعف و ضعف دولت و دستگاه‌های اجرایی در جلوگیری و مبارزه با کالای قاچاق
۱۱ – واردات بی‌منطق و ضد تولید داخلی متاثر از رانت دولتی و پدیده آقازادگی
۱۲ – بی‌برنامگی و ناگارآمدی دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی
۱۳ – ضعف در حمایت‌های قضایی از تولیدکننده داخلی و مستهلک شدن عمده وقت زیادی از تولید کنندگان در مباحث حقوقی و قضایی
۱۴ – ۱۴ – ناکارآمدی و وجود موانع مکرر متاثر از عدم معیت شهرداری‌ها با تولیدکنندگان‌ (نگاه زیادی از شهرداری‌ها به تولیدکنندگان سودجویانه و مانع جدی تولید است).
۱۵ – ۱۵ – نیروی انسانی ناکارآمد متاثر از ضعف آموزشی کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی و فقدان حمایت‌های آموزشی از تولیدگنندگان.

اگر عاملان بالابرنده هزینه‌های تولید که به بعضی از آنان اشاره گردید از بین برود، بی‌شک دومینوی تولید به سمت کیفیت بالاتر و نرخ ارزان‌تر تغییر جهت خواهد داد.

با اقبال مردم از کالای ایرانی و خنثی سازی عملیات روانی و تحریف فرهنگی و تحقیر کالای ایرانی رخدادهای خوشایندی رخ خواهد داد:

۱ –
۲ – ۲ – با کثرت تولید و پایین آمدن هزینه‌های تولید مجال مناسب برای بالاتر بردن کیفیت کالا در اختیار تولیدکنند قرار می‌گیرد.
۳ – ۳ – بالاتر رفتن کیفیت کالای ایرانی مزیت رقابت برای تولید کننده فراهم آورده و باعث تولید زیادتر و خوب تر و باکیفیت‌تر و بنابراین اشتغال زیادتر خواهد گردید.

مرجع: روزنامه جوان