– خبر ها استانها – محمودرضا نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه  اظهار داشت: در هشت ماه سال کنونی نزدیک به یک میلیون تن کالای مشمول مقررات نرمال اجباری در بخش‌های متفاوت با نظارت و صادر کردن مجوز‌های لازم از سوی ستاد اداره کل نرمال کرمانشاه و ادارات مرزی نرمال مستقر در مبادی خروجی […]

– خبر ها استانها –

محمودرضا نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه  اظهار داشت: در هشت ماه سال کنونی نزدیک به یک میلیون تن کالای مشمول مقررات نرمال اجباری در بخش‌های متفاوت با نظارت و صادر کردن مجوز‌های لازم از سوی ستاد اداره کل نرمال کرمانشاه و ادارات مرزی نرمال مستقر در مبادی خروجی شهرستان‌های قصرشیرین و پاوه و بازارچه‌های منطقه به کشور عراق صادر گردیده هست.

مدیرکل نرمال استان کرمانشاه عنوان نمود: در این مدت ۱۳۵۵ گواهی انطباق صادراتی برای محصولاتی مثل فرش ماشینی و خشکبار صادر گردیده هست.

ضریب صادراتی فرآورده ها کشاورزی مازندران پایین هست۵ درصدی شاخص صادرات فرآورده ها غیرنفتی کشور در ۷ ماهه نخست سال کنونیضریب صادراتی فرآورده ها کشاورزی مازندران پایین هست

وی اضافه کرد: با عنایت به نظارت‌های مستمر این اداره کل بر کالاهای صادراتی در سال‌های گذشته و انجام  نمونه‌برداری راندومی و امتحان از محموله‌های صادراتی تحت پوشش در مبادی خروجی گمرکات منطقه، در کمال خوشبختی زیادتر کالاهای صادراتی دارای علامت نرمال بدون انجام امتحان از سوی کشور عراق پذیرفته می‌شود.

نیازی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با داشتن بیش از  371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، به عنوان دروازه صادراتی ایران با این کشور شناخته می‌شود اظهار کرد: اداره کل نرمال کرمانشاه بر تمامی کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات نرمال اجباری در مبادی رسمی گمرکات و بازارچه‌های منطقه نظارت دارد.

مدیرکل نرمال استان کرمانشاه عنوان نمود: اداره کل نرمال تنها در صورت انطباق کالا با استاندارد‌های ملی ذی ربط یا ضابطه های فنی، مجوز صادرات یا واردات کالاها را صادر می‌‌کند.

نیازی با بیان اینکه استاندارد به عنوان مشاوری امین برای صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای ایرانی قلمداد می‌شود اظهار کرد: سازمان ملی نرمال همراه و مشاور تولیدکنندگان و صادرکنندگان هست و در راستای نظارت هرگز نگاه پلیسی ندارد.

وی اضافه کرد: اداره کل نرمال سال کنونی با هدف آسان سازی در تجارت و پشتیبانی از کالای ایرانی، شیوه‌نامه ثبت کالاهای صادراتی را تجدید نظر و دو بسته حمایتی را تهیه و اجرا کرده هست که اولویت آن در راستای صادرات کالاهای ایرانی و علاوه بر این تولید کالا در داخل کشور هست.