مدیرعامل آب و فاضلاب استان قم گفت‌: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری ما تحت پوشش آب هستند و در حال حاضر حدود ۳۵ درصد جمعیت شهری ‌تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، علی جان صادق پور ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در سالن جلسات زمزم شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، با اشاره به انشعابات انجام‌گرفته در طول سال‌های اخیر اظهار داشت : دو هزار و دویست کیلومتر شبکه و خطوط اصلی و فرعی ایجادشده است.

صادق پور بابیان حجم مخازن ذخیره‌سازی آب و فاضلاب استان قم افزود: ۳۱ هزار و ۵۰۷ مترمکعب مخزن ذخیره‌سازی در حال حاضر وجود دارد که به‌زودی ۷۰ هزار مترمکعب نیز به این حجم اضافه خواهد شد.

رئیس هیئت‌مدیره سازمان آبفای استان خاطرنشان کرد: تعداد انشعابات موجود آب تا پایان سال گذشته ۳۰۵ هزار بوده است که ۷ هزار و ۳۸۸ فقره انشعاب آب در سال ۹۵ اقدام شده و در دوماهه نخست سال نیز ۱۳۰۰ فقره انشعاب آب اضافه‌شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در زمینهٔ شبکه آب‌رسانی تصریح کرد: طول شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب ۸۸۰ کیلومتر بوده که حدود ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۵ احداث‌شده و در سال جاری نیز در تلاش هستیم تا حدود ۶۰ کیلومتر دیگر نیز اضافه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان منابع تأمین آب قم را مدنظر قرارداد و گفت : منابع اصلی تأمین آب قم تعداد ۷۶ حلقه چاه در منطقه علی‌آباد، چاه‌های داخل شهر و نیز سرشاخه‌های دز و سد ۱۵ خرداد بوده‌اند.

صادق پور ادامه داد: با توجه به وجود سه تصفیه‌خانه فاضلاب که دو واحد آن فعال است در سال ۹۵ ، حدود ۲۱ میلیون مترمکعب آب جمع‌آوری و تصفیه‌شده است و سرانه مصرف آب تولیدی ۲۴۴ لیتر در روز بوده که سرانه آب مصرفی ۱۵۱ لیتر در روز برای هر فرد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب هستند و در حال حاضر حدود ۳۵ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند که ازنظر تعداد مشترکین ۷۸ هزار فقره و ازنظر آحاد ۱۳۰ هزار نفر می‌شود.

وی بابیان مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا افزود: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب (پکیج) در منطقه پردیسان، اجرای اصلاح شبکه آب، اصلاح فشار در شهرهای قم ، اجرای تأسیسات جمع‌آوری فاضلاب شهر قم، اجرای شبکه فرعی فاضلاب تا درب منازل و اجرای تأسیسات فاضلاب شهرک قدس از مهم‌ترین این اقدامات هستند.

وی با تأکید بر مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: در همین راستا در سال ۹۵ سه پروژه انجام‌گرفته که عبارت است از احداث نیروگاه کوچک برق‌آبی با روش B.O.O توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب با اعتبارات بانک توسعه اسلامی ۴۱ کیلومتر، ۶ هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب اصلی و نصب شیرآلات کم‌مصرف که ۴۴۷ فقره اقدام شده است .