معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در مجموع ۱۲۰ هزار نفر بی‌سواد در استان وجود دارد که از این‌بین ۳۳ هزار نفر آن‌ها بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا ‌امشب در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، با توجه به اهمیت آموزش‌وپرورش در زمینهٔ فرهنگ‌سازی اظهار داشت: امیدواریم مسئولان استانی در عرصه فرهنگ‌سازی به‌صورت مناسبی انجام دهند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم افزود: در مجموع ۱۲۰ هزار نفر بی‌سواد در استان وجود دارد که از این‌بین ۳۳ هزار نفر آن‌ها بین ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهد.

قاسمی نیا گفت: با اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام‌شده ۲ درصد از تعداد بی‌سوادان بین ۱۰ تا ۴۹ سال کاسته شده است.

وی با بیان اهداف و برنامه‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و پانصد نفر در سال جاری در کلاس‌های سوادآموزی استان شرکت کنند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: کلاس‌های سوادآموزی استان در قالب دوره‌های ۶۰۰ ساعته انجام می‌گیرد که در این‌بین بیش از ۸۵ درصد از اعضای شرکت‌کننده در کلاس‌های سوادآموزی را دختران و زنان شامل می‌شود.

قاسمی نیا با تأکید بر اقدامات مؤثر استان قم در کاستن از تعداد بی‌سوادان ابراز کرد: در سال‌های اخیر استان قم با رشد باسوادی مواجه بوده که نسبت به میانگین کشوری بیش از یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم با تأکید بر جایگاه استان قم در کشور افزود: قم شهر تاثیرگذاری است که اتفاقات و حوادث آن روی استان‌های دیگر اثر می‌گذارد از این‌رو باید مراقب اقدامات و جهت‌گیری‌های آموزش‌وپرورش استان در زمینه‌های مختلف بود.

عطاالله قاسمی با انتقاد از برخی آسیب‌های عرصه مداحی در مدارس استان قم گفت: یکی از آسیب‌های مهم حوزه دانش‌آموزی قم سبک‌های غلط عزاداری است که شایسته است آموزش‌وپرورش استان قم اقدامات خوبی را انجام دهد.

وی  ادامه داد: فضای مدارس را نیاید با فضای پادگانی اشتباه گرفت بنابراین باید از طول دادن برنامه‌های مذهبی و اجبار بر حضور در این برنامه‌ها پرهیز شود.