×
×

۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید املاک طرح «چهل دختران» قم نیاز است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 31793
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، غلامرضا جانقربان ظهر دوشنبه در نشست خبری مدیران شهردرای قم با اصحاب رسانه که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: به منظور احیای بافت سنتی مرکزی شهر قم از مدتی قبل طرحی برا ی میدان شهید مطهری تدوین شده که اکنون به صورت کارگاه است و مشاوری […]

    ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید املاک طرح «چهل دختران» قم نیاز است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، غلامرضا جانقربان ظهر دوشنبه در نشست خبری مدیران شهردرای قم با اصحاب رسانه که در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: به منظور احیای بافت سنتی مرکزی شهر قم از مدتی قبل طرحی برا ی میدان شهید مطهری تدوین شده که اکنون به صورت کارگاه است و مشاوری در خصوص موضوعات ترافیکی، معماری و اقتصاد شهری این محدوده در حال مطالعه است و در سال آینده بخش‌های مختلف آن را فعال می‌شود.

    وی در ادامه با اشاره به وجود میدان تره بار در حاشیه میدان شهید مطهری، گفت: تملکات میدان تره بار سابق توسط شهرداری در حال انجام است که به عنوان پروژه شهری در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم در ادامه درباره مشکلات ترافیکی میدان روح الله نیز گفت: طرح ترافیکی نیز در میدان روح الله برای احداث ۲۰۰ واحد پارکینگ در دستور کار قرار گرفته که قرار است مسیر دسترسی به این پارکینگ از تونل غدیر ساخته شود.

    وی گفت: در بخش جمکران طرح جامع سال ۸۶ مصوب و سال ۸۸ ابلاغ شد که به موجب آن ۲۸۸ هکتار از حریم تصویب شده و از سال ۸۸ طرح تفصیلی ابلاغ شده است و نزدیک به ۱۳ هزار مورد سکونتی که در این مکان وجود دارد، مشکلی در ارائه خدمات در زمینه ساخت و ساز و عمران ندارند و پروانه صادر می‌شود و اما در این بخش عقب ماندگی در توسعه فضای سبز و شبکه معابر وجود دارد که بر اساس درخواست‌های مردم این اقدامات انجام می‌شود و مشکلی در جمکران در زمینه الحاق نداریم.

    جانقربان در ادامه با اشاره طرح‌های در حال اجرا در بافت فرسوده شهر قم، گفت: حدود هزار و ۶۰۰ هکتار از وسعت شهر قم جزو بافت فرسوده است که پیشرفت طرح‌های در آن در حال اجرا در محدوده نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه در بخش بافت تاریخی با حدود ۳۱۵ هکتار است.

    وی در ادامه با اشاره به سابقه طرح‌های مربوط به منطقه چهل اختران تصریح کرد: برای طرح موضعی چهل دختران در دهه ۸۰ تصمیماتی گرفته و مقرر شد که شهرداری مجری طرح باشد و سایر بخش‌ها اعتبارات لازم را پرداخت کنند که در ابتدای دهه ۹۰ طرح جامعی توسط شهرداری در نظر گرفته شد و اکنون فاز یک و دو در حال تملک است و تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه شد که فقط نیمی از هزینه‌ها را شامل می‌شود در حالی که شهرداری فقط مجری طرح بود.

    معاون شهردار قم ادامه داد: متأسفانه علیرغم اینکه ۳۰۰ پلاک در محدوده طرح بود تنها ۱۵۰ ملک تملک شده و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تملک سایر املاک نیاز است.

    وی با اشاره به ضرورت ساخت پارکینگ در این محدوده گفت: در این پروژه شهرداری اعتباری پنج میلیارد تومانی برای اجرای پارکینگ در نظر گرفت که مقرر شد اوقاف بخش قابل توجهی از هزینه طرح را پرداخت کند اما تا کنون هیچ رقم ریالی توسط اوقاف پرداخت نشده است.

    بهسازی اطراف حرم در صورت تأمین منابع سال آینده انجام می‌گیرد

    ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم نیز در این نشست از عمل نشدن به مصوبات استان گلایه کرد و گفت: پشتوانه مالی مجموعه اقدامات شهرداری در اطراف حرم شامل بهسازی مسیرهای منتهی به حرم، مسائل امنیتی، تکمیل مجموعه پارکینگ زائر و مجموعه تجاری شمسه قرار بود از واگذاری مجموعه ۴۸ هکتاری تأمین شود اما تاکنون این زمین در اختیار شهرداری قرار داده نشده است.

    وی در ادامه با اشاره به اقداماتی در زمینه مغازه‌های متصل به حرم مطهر و قبرستان شیخان و قبرستان نو و ساماندهی میدان مطهری و فاز چهار و پنج عمار یاسر، گفت: مشاوره درباره طرح‌های صحن شرقی، فاز پنج عمار یاسر، میدان روح الله و میدان مطهری انجام شده است و چنانچه منابع مالی در اختیار شهرداری قرار بگیرد طی سال‌های آینده بهسازی آن انجام می‌شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.