[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهدی رفیعی ظهر شنبه در نشست خبری گفت: بیماری‌های قابل انتقاد میان انسان و حیوان از بیماری‌های مهمی است که امروزه اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است. وی افزود: از میان یک‌هزار و ۷۳۶ عامل بیماری زایی که در علم پزشکی انسان را درگیر بیماری کرده، ۸۳۶ مورد (تقریباً ۴۹ […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مهدی رفیعی ظهر شنبه در نشست خبری گفت: بیماری‌های قابل انتقاد میان انسان و حیوان از بیماری‌های مهمی است که امروزه اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: از میان یک‌هزار و ۷۳۶ عامل بیماری زایی که در علم پزشکی انسان را درگیر بیماری کرده، ۸۳۶ مورد (تقریباً ۴۹ درصد) بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در میان بیماری‌های نوپدید و بازپدیدی که طی سالیان اخیر پیدا شده و جامعه پزشکی را درگیر کرده و ۷۵ درصد بیماری‌ها ی نوپدید در علم پزشکی مربوط به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: اهمیت بیماری‌های مشترک در استفاده از عوامل بیماری زای قابل انتقال بین انسان و دام در حملات بیولوژیکی است.

وی عنوان کرد: بخش مهمی از اقدامات دامپزشکی مثل تست و کشتار دام‌ها علیه بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام پایه کوبی دام و طیور، سم پاشی بدن و جایگاه دام، ضدعفونی اماکن دامی و مراقبت فعال و غیرفعال بیماری‌ها به پیشگیری از بروز بیماری‌های بین انسان و دام اختصاص دارد.

رفیعی افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های دامی در سطح شهر، ۹ تن مرغ غیربهداشتی در کشتارگاه طیور استان، ۳۱ تن گوشت غیربهداشتی با ۴۵ تن آلایش دامی غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان ضبط و معدوم شده است.

رفیعی یادآور شد: ۱۵۰ هزار قطعه طیور بومی در روستاهای استان در یک هفته اخیر زیر پوشش طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل قرار گرفته‌اند.

[ad_2]