[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، ظهر امروز امیر باقری معاون سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ر در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: در مجموع عملکرد ما در پرداخت تسهیلات بحران کرونا مطلوب نبوده است طبق آمارها تا هفته گذشته تنها ۲۰۰ هزار مورد برای دریافت تسهیلات مراجعه کردند که به […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، ظهر امروز امیر باقری معاون سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ر در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم گفت: در مجموع عملکرد ما در پرداخت تسهیلات بحران کرونا مطلوب نبوده است طبق آمارها تا هفته گذشته تنها ۲۰۰ هزار مورد برای دریافت تسهیلات مراجعه کردند که به عبارتی ۲۰ درصد در کشور متقاضی دریافت این نوع تسهیلات هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۴ رسته حمایتی از کسبه و بنگاه‌ها و مشاغل آسیب‌دیده اختصاص یافت گفت: بسته‌های ۱۴ گانه دو قسمت است که به مراکز و بنگاه‌های آسیب‌دیده تعلق می‌گیرد، گاهی مراکز اجباری بسته بودند که به‌جای ۱۲ میلیون تومان برای آن‌ها ۱۶ میلیون تومان تخصیص پیدا می‌کند، مجتمع‌های ورزشی و استخرهایی که ملزم به تعطیلی بودند شامل این رسته هستند.

به گفته وی، ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سیب کرونا اختصاص یافته است که تنها ۲۰ درصد متقاضی دریافت این تسهیلات در کل کشور هستند.

کم‌تر از ۱۰ درصد در قم متقاضی دریافت تسهیلات کرونا

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون رئیس جمهور گفت: قم در بحران کرونا از استان‌های موفقی بود که توانست این بحران را به خوبی مدیریت کند اما با توجه به آسیب‌هایی که در این زمینه دیده است تنها کم‌تر از ۱۰ درصد توانسته است از تسهیلات کرونا استفاده کند باید در این زمینه هم عملکرد مطلوبی داشته باشد.

باقری افزود: قم در این زمینه خوب ورود پیدا نکرده است و باید استانداری و اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان پیگیر این موضوع باشند و رسته‌ها و مشاغل آسیب دیده را شناسایی تا برای دریافت تسهیلات معرفی شوند.

وی عنوان کرد: قم تنها ۶۴۲ میلیارد تومان برای تسهیلات کرونایی جذب کرده است اگر از باقیمانده این اعتبارات استفاده نشود ما ناچاریم برای بخش مسکن، و ودیعه مسکن از آن بهره مند شویم.

تقاضای کم برای تسهیلات کرونایی در قم

مدیرکل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان قم گفت: در قم ۵۸ میلیارد و۵۳۴ میلیون تومان تقاضای تسهیلات داریم که ۵۰ میلیارد و۲۹۷ میلیون تومان آن در بانک‌ها در حال بررسی است ۲ میلیارد و۷۰۶ میلیون تومان هم دریافت شده است تقاضای دریافت تسهیلات در قم بسیار کم است.

مصطفی کاویانی افزود: نرخ ۱۳ درصد آن هم با بازده زمانی ۲ ساله تنها برای ۱۴ رسته تعریف شده است باید حداقل افرادی که متقاضی این تسهیلات هستند را فوراً پرداخت کنیم اما اطلاع رسانی خوبی نشده و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

در ادامه محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی قم هم گفت: ما ۱۲۰ نیرو داریم در بحران کرونا هم تعطیل بودیم ما نیاز به دریافت این تسهیلات داریم. ولی ورود به سامانه برای ثبت نام کار سختی است در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار تفاهم نامه با معاونت امور زنان ریاست جمهوری داریم اگر این تسهیلات برای اشتغال در مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار استفاده شود مطلوب است.

اختصاص تسهیلات به بخش تولید

رئیس سازمان صمت هم گفت: تاکنون این تسهیلات و بسته حمایتی فقط برای اصناف آسیب پذیر بوده و بخش تولید هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده است بخش تولید هم در ایام شیوع کرونا دچار مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی شده و ضروری است تسهیلات ویژه این بخش هم در نظر گرفته شود

محمود سیجانی افزود: واحدهای تولیدی مانند کفش در این زمینه آسیب دیده‌اند برخی واحدهای تولیدی به سمت تولید ماسک هدایت شدند.

گفتنی است، در این جلسه درباره پروژه‌های الویت دار اقتصاد مقاومتی و هم‌چنین جهش تولید هم پیگیری و گفت وگو شد.

[ad_2]