[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد، با بیان اینکه عزاداری سیدالشهدا (ع) همیشه در طول تاریخ از اهمیت خاصی برخوردار بوده است، افزود: ائمه معصومین (ع) […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد، با بیان اینکه عزاداری سیدالشهدا (ع) همیشه در طول تاریخ از اهمیت خاصی برخوردار بوده است، افزود: ائمه معصومین (ع) عنایت و اهمیت خاصی نسبت به اقامه عزاداری اباعبدالله (ع) داشته‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، عزاداری اباعبدالله در کشور اوج گرفته است، افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شده است که عزاداری‌های امسال با شرایط خاصی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه باید عزاداری امام حسین (ع) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود، تصریح کرد: در ماه محرم امسال علاوه بر توجه به اهمیت عزاداری اباعبدالله (ع)، رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامتی مردم مورد تاکید است،.

اسکندری افزود: گروه‌های مردمی مرتبط با بقاع متبرکه از هفتم تا روز عاشورا با آماده کردن ماشین‌هایی با پخش عزاداری از بلندگو، فضای محرم را در استان و محلات قم پررنگ می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۵ مبلغ ویژه محرم در فضای مجازی اقدام به فعالیت‌های تبلیغی می‌کنند، افزود: در ایام محرم توزیع چهار هزار بسته معیشتی برنامه ریزی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: قرارداد ایجاد شغل‌های خانگی در شعاع پیرامون بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیت بقعه‌های استان در حال نهایی شدن است که در گام اول، این موضوع در دو بقعه سید معصوم و امامزاده جمال الدین واقع در جاده اراک به زودی فعال می‌شود که در صورت موفق بودن گام اول این طرح این آمادگی وجود دارد تا پایان سال ۴۰۰ شغل کوچک توسط اوقاف در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه از تجربه ماه رمضان امسال نهایت بهره برداری را در محرم خواهیم کرد، گفت: امسال برای تولید و پخش ۱۴ برنامه تلویزیونی در شب‌های محرم با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز قم و برخی شبکه‌های سراسری و ظرفیت بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده است.

[ad_2]