[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا فخاریان قمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات بیمه سلامت استان قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مراکز درمانی خصوصی و ۳۷ میلیارد ریال به داروخانه‌های خصوصی و ۷۱ میلیارد ریال نیز به داروخانه‌های دولتی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا فخاریان قمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات بیمه سلامت استان قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مراکز درمانی خصوصی و ۳۷ میلیارد ریال به داروخانه‌های خصوصی و ۷۱ میلیارد ریال نیز به داروخانه‌های دولتی با عنوان مطالبات علی‌الحساب تا فروردین‌ماه پرداخت شده است.

به گفته وی، طرح نسخه نویسی الکترونیکی که از سال گذشته اجرا شده تا امسال هم اجرا و برای این منظور ۳۰ درصد از مراکز تحت پوشش بیمه سلامت تحت پوشش این طرح قرار خواهند و گرفت برای این امر ۱۰ پزشک با بیمه سلامت همکاری می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه این طرح به مدت ۳ سال اجرایی و با ارائه کد ملی و شماره بیمه از خدمات درمانی استفاده می‌شود اظهار داشت: این طرح با هدف سرعت بخشیدن به امر رسیدگی به بیمار و کاهش مصرف کاغذ و قدم گذاشتن در دولت الکترونیک برای تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی اجرا می‌شود.

بیش از ۳۷۶ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قم

وی گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال ۳۶۷ هزار و ۲۵۴ نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، هم‌چنین ۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۷۹ بار به مراکز طرف قرارداد مراجعه شده که برای بیمه سلامت یک هزار و ۹۴۳ میلیون ریال هزینه در برداشته است از این مبلغ ۹۱۸ میلیارد ریال مربوط به خدمات بستری و ۲۳۶ میلیارد ریال مربوط به خدمات سرپایی و هم‌چنین ۴۹ میلیارد ریال هزینه خسارت‌های متفرقه است.

فخاریان با بیان اینکه در استان قم ۶۳۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۶۶ پزشک عمومی، ۱۲۴ پزشک متخصص، ۲۹ پزشک فوق تخصص و هم‌چنین ۱۴۲ داروخانه و ۱۰ بیمارستان از جمله مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی افزود: بیمه سلامت سال گذشته ۱۹۲ میلیارد ریال برای درمان و داروی بیماران خاص هزینه کرده است که این هزینه برای یک هزار و ۲۹۴ بیمار خاص و ۶۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای درمان ۵۱۰ نفر از بیماران خاص اتباع خارجی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم نرخ بیمه در سال ۹۸ برای هر بیمه شده در صندوق بیمه سلامت ایرانیان را ۲ میلیون و ۹۳۴ هزار ریال برای یک سال و نرخ تعویض دفترچه را ۳۰ هزار ریال اعلام و بیان کرد: برای صدور دفترچه المثنی برای بار نخست ۹۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به هزینه پرداخت شده این بیمه به صورت علی الحساب تا پایان فروردین‌ماه، گفت: امسال ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مراکز درمانی خصوصی و ۳۷ میلیارد ریال هم به داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد و هم‌چنین ۷۱ میلیارد ریال به داروخانه‌های دولتی تا فروردین‌ماه پرداخت شده است.

[ad_2]