[ad_1] عباس پورمیدانی در گفت وگو با خبرنگار شهرکریمه گفت: ملخ در ایران به دو گروه بومی و مهاجر که نوع مهاجر آن از نوع صحرایی است تقسیم می‌شوند هیچ گونه ملخی از استان‌های جنوبی به قم وارد نشده و نوع مهاجر آن به مراکشی معروف و اغلب از صحرای عربستان و آفریقا هستند. وی […]

[ad_1]

عباس پورمیدانی در گفت وگو با خبرنگار شهرکریمه گفت: ملخ در ایران به دو گروه بومی و مهاجر که نوع مهاجر آن از نوع صحرایی است تقسیم می‌شوند هیچ گونه ملخی از استان‌های جنوبی به قم وارد نشده و نوع مهاجر آن به مراکشی معروف و اغلب از صحرای عربستان و آفریقا هستند.

وی بارش خوب باران طی بهار امسال را علت تکثیر ملخ‌ها ذکر کرد و افزود: ملخ‌های بومی قدرت پرواز زیادی ندارند و امسال در سطح شهر شاهد ورود بسیاری از این نوع ملخ‌ها بودیم که اگر به کشاورزی صدمه نزنند با آن‌ها مبارزه نمی‌کنیم اما سال گذشته هجوم بیشتر و تأکید بر مبارزه با ملخ‌ها بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: این ملخ‌ها قبل از عید در مناطقی که متراکم بودند شناسایی شدند و در ۳۰ هزار هکتار تخم گذاری کرده بودند که سرشماری کردیم و مشخص شد که بین ۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار در هکتار این ملخ‌ها وجود دارند و برای اینکه ظغیان نکنند در همان سن اول مبارزه را شروع کردیم.

پورمیدانی عنوان کرد: در بیش از ۳۰ هزار هکتار که تراکم زیادی بود مبارزه کردیم تا میزان تردد ملخ‌ها به شهرها کم‌تر شود؛ ما با حداقل سم و با در نظر گرفتن شرایط محیط زیست با این ملخ‌ها مبارزه کردیم.

[ad_2]