معاون مرکز آمار ایران گفت: در دیگر کشورها در نخستین دوره‌های سرشماری، جمع‌آوری اینترنتی اطلاعات حداکثر ۲ درصد بوده‌ درحالی که در حال حاضر ۲ استان سمنان و بوشهر ۱۳ درصد از اطلاعات را جمع‌آوری کردند. به گزارش شهرکریمه به نقل از تسنیم محمدصادق علی‌پور صبح امروز در جلسه مشترک شورای اداری استان با فرماندهان […]

معاون مرکز آمار ایران گفت: در دیگر کشورها در نخستین دوره‌های سرشماری، جمع‌آوری اینترنتی اطلاعات حداکثر ۲ درصد بوده‌ درحالی که در حال حاضر ۲ استان سمنان و بوشهر ۱۳ درصد از اطلاعات را جمع‌آوری کردند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از تسنیم محمدصادق علی‌پور صبح امروز در جلسه مشترک شورای اداری استان با فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی قم، امنیت را یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: لازمه توسعه و پیشرفت کشور نیز آمار است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید شده است.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران با بیان اینکه در برنامه‌ریزی منطقه‌ای، استانی و شهرستانی و سطح کلان نیازمند آمار دقیق و سالم هستیم افزود: سرشماری نفوس و مسکن در حال انجام است، دوره‌های قبل روش جمع‌آوری اطلاعات سنتی بود اما این دوره به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در دیگر کشورها در نخستین دوره‌های سرشماری، جمع‌آوری اینترنتی اطلاعات حداکثر ۲ درصد بوده‌ درحالی که در حال حاضر ۲ استان سمنان و بوشهر ۱۳ درصد از اطلاعات را جمع‌آوری کردند، قم نیز ۵ و ۳۷ صدم درصد اطلاعات را اینترنتی جمع‌آوری کرده است.

علی‌پور با تاکید براینکه تا حد امکان این سرشماری اینترنتی انجام می‌شود گفت: در دوره قبل با ۱۱۰ هزار نیروی اجرایی سرشماری انجام شد اما امسال با ۴۰ هزار مأمور اجرایی و پشتیبانی این طرح در حال انجام است که تحول بزرگی در جمع‌آوری اطلاعات است.

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه این اطلاعات ربطی به جناح یا گروه خاصی ندارد و سیاسی نیست تأکید کرد: این اطلاعات محرمانه است و در اختیار هیچ حزب و گروهی قرار نمی‌گیرد.