[ad_1] محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، ضمن تشریح فعالیت‌های آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قم، افزود: همزمان با اعلام کشف بیماری کرونا فعالیت‌های ویژه آموزشی هلال احمر در فضاهای مختلف قم آغاز شد. وی با بیان اینکه با توجه با شرایط ویژه این بیماری و اهمیت اطلاع رسانی و […]

[ad_1]

محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، ضمن تشریح فعالیت‌های آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قم، افزود: همزمان با اعلام کشف بیماری کرونا فعالیت‌های ویژه آموزشی هلال احمر در فضاهای مختلف قم آغاز شد.

وی با بیان اینکه با توجه با شرایط ویژه این بیماری و اهمیت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، آموزش همگانی استفاده از پتانسیل‌های موجود در فضای مجازی و رسانه‌ها در دستور کار قرار گرفت، گفت: هماهنگی با معاونت آموزش و پژوهش جمعیت کشور در خصوص اطلاع رسانی سایت آموزشی کرونا به همشهریان قمی با ارسال ۴۵۰ هزار پیامک و اعطای ۱۴۰ هزار گواهینامه به شرکت کنندگان در این آموزش از برنامه‌های این طرح بود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: استخراج و تنظیم بیش از ۶۰۰ محتوای آموزش‌های همگانی و خبری در خصوص راه‌های پیشگیری، ابتلاء و قرنطینه کرونا در فضاهای مجازی انجام شد.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش به سایر زبان‌ها با توجه به مهاجرپذیر بودن استان قم، افزود: ارسال پوسترهای تولید شده به زبان عربی و توسط معاونت آموزش و پژوهش کشور به صورت فایل به کانال‌ها و صفحات مجازی عرب زبانان از جمله فراگیران عرب زبان معاونت آموزش و مربیان عرب زبان ارسال شد.

بهرامی بیان کرد: آموزش پیشگیری از ویروس کرونا در ابتدای کلاس‌های کمک‌های اولیه برگزار شده در این ایام و آموزش همکاران و توصیه‌های ایمنی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در اماکن عمومی بهداشتی و وسایل و ابزار کار با مواد ضدعفونی کننده و الکل از دیگر فعالیت‌های آموزش کاربردی در این خصوص بود.

وی گفت: آموزش نحوه برخورد، پیشگیری و مقابله با کرونا به ۶۳ نفر از پرسنل و مربیان آموزشی جمعیت توسط مدرسین مرکز بهداشت قم از دیگر اقدامات صورت گرفته تا هفته نخست سال جدید به شمار می‌رود.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم ابراز کرد: آموزش نحوه برخورد، پیشگیری و مقابله با کرونا و نحوه استفاده از تب سنج لیزری و پالس اکسی متر به ۴۳۷ نفر از امدادگران و جوانان و اعضای تیم‌های جهادی حوزه علمیه، توسط مدرسین مرکز بهداشت قم در راستای استفاده در طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان و حضور در بخش قرنطینه نقاهتگاه مجتمع یاوران مهدی (عج) از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته بود.

[ad_2]