[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» که در تالار شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۹ مجموعه آموزشی و درمانی و ۳ مرکز اداری از جمله زیرساخت‌هایی است که خیرین در آن نقش داشتند. وی با بیان اینکه آثار و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا قدیر ظهر چهارشنبه در نخستین همایش «تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت» که در تالار شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۹ مجموعه آموزشی و درمانی و ۳ مرکز اداری از جمله زیرساخت‌هایی است که خیرین در آن نقش داشتند.

وی با بیان اینکه آثار و خدمات ارزشمند خیرین سلامت بر تارک سلامت استان در طول تاریخ نمایان است، گفت:  افزود: خیرین به ویژه روحانیت در طول تاریخ نقش بی بدیلی در امور سلامت داشتند و اولین بیمارستان خیرساز قم در سال ۱۳۰۸ احداث ‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) قم با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان زنان و زایمان امجدی، پایگاه اورژانس خوش‌رو با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین پایگاه‌های اورژانس پیامبر اعظم(ص) و شهید نکویی از دیگر طرح‌های در دستور کار خیرین سلامت قم است.

وی بابیان اینکه روحانیان و علما نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان داشته‌اند، گفت: انتظار این است که این کمک‌های خیرین، در قالب سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان‌دهی شود تا این کمک‌ها بر اساس نیازهای استان هزینه شود.

قدیر بیان کرد: روحانیون منشأ خدمات به‌ویژه در عرصه سلامت در قم بوده‌اند که امیدواریم این خدمات به‌صورت مستمر و سازمان‌دهی شده در مسیر درست هدایت شود.

[ad_2]