[ad_1] علیرضا یاری در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به تجهیز ۷۰ هنرستان استان طی یک ماه اخیر افزود: هنرستان‌ها با توجه به رشته‌ها و جنسیتی که دارند، نیازهایشان اولویت بندی شده است. وی با بیان اینکه در مرحله نخست مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شده است، افزود: امسال تلاش بر […]

[ad_1]

علیرضا یاری در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با اشاره به تجهیز ۷۰ هنرستان استان طی یک ماه اخیر افزود: هنرستان‌ها با توجه به رشته‌ها و جنسیتی که دارند، نیازهایشان اولویت بندی شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان‌ها خریداری شده است، افزود: امسال تلاش بر این است که هنرستان‌ها مورد حمایت ویژه از لحاظ پوشش تحصیلی، تجهیزات و فضای فیزیکی قرار گیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ۷۵ هنرستان در استان قم شامل دولتی و غیر دولتی و کاردانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارند، گفت: در سال‌های اخیر توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته چنانچه امسال در شیفت بعد از ظهر هم هنرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان برای ثبت نام در هنرستان محدودیت جغرافیایی ندارند، تصریح کرد: هنرستان‌ها امکانات نسبتاً خوبی دارند و در اشتغال دانش آموزان، کارآفرینی و جلوگیری از بیکاری نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند.

یاری با اشاره به تدریس ۷۰ رشته دخترانه و پسرانه در هنرستان‌های قم افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در هنرستان‌ها تحصیل کنند در حالی که قم با میانگین کشوری فاصله دارد اما در تلاشیم که در سال‌های آینده افزایش تعداد دانش آموزان در هنرستان‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: ۱۶ هزار دانش آموز در رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

[ad_2]