×
×

۷۲۰ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی قم هستند/ جهش ۱۰ برابری بودجه درمان مستقیم استان

  • کد نوشته: 6252
  • مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم گفت: ۶.۵ تا ۷ میلیارد تومان بودجه درمان مستقیم در سال ۹۰ بوده و این میزان در سال ۹۶ به ۷۶ میلیارد تومان رسیده است که یک جهش ده برابری را نشان می‌دهد.

    ۷۲۰ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی قم هستند/ جهش ۱۰ برابری بودجه درمان مستقیم استان
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، داوود علی محمدی در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی ظهر امروز در سالن جلسات تأمین اجتماعی استان برگزار شد، بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک‌نهاد عمومی غیردولتی است، اظهار داشت: این نهاد بر مبنای هزینه‌هایی که می‌شود در حال انجام‌وظیفه است، و در دو بخش بیمه‌ای و درمان در حال کار است.

    وی بابیان اینکه بخش درمان تأمین اجتماعی در دو بخش درمان غیرمستقیم و مستقیم کار می‌کند، گفت: بخش مستقیم تأمین اجتماعی شامل درمان ملکی می‌شود، و در این بخش تمامی خدمات رایگان است.

    مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم بابیان اینکه استان قم در درمان تأمین اجتماعی از محرومیت‌هایی برخوردار بوده است، گفت: ۶ و نیم تا ۷ میلیارد تومان بودجه درمان مستقیم در سال ۹۰ بوده و این میزان در سال ۹۶ به ۷۶ میلیارد تومان رسیده است که یک جهش ده برابری را نشان می‌دهد.

    علی محمدی ادامه داد: درمجموع در سال جاری، بودجه درمان غیرمستقیم استان قم ۳۰۰ میلیارد تومان و در کل بودجه درمان استان مبلغی بالغ‌بر ۳۷۰ میلیارد تومان است.

    وی بیان کرد: در سال ۹۰ بیمارستانی در استان قم نداشتیم، و در طول ۴ سال اتفاقاتی که در بخش تأمین اجتماعی استان رخ‌داده اتفاقات بسیار خوبی بوده است، در بخش مدیریت درمان در میان استان‌های کشور در رتبه ۳۰ تا ۳۲ قرار داشتیم اما در حال حاضر رتبه‌های استان بسیار بهبودیافته است.

    مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به جایگاه استان در درمان غیرمستقیم گفت: در این نوع درمان استان قم جزو استان‌های پیشرو است، و بسیاری از استان‌ها به سمت دریافت خدمات خاص در استان هستند.

    علی محمدی ابراز کرد: در سال گذشته بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بالغ‌بر ۷۲۰ هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی بودند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در بیمارستان امام رضا(ع) بستری‌ و ۶۲ هزار نفر نیز در بیمارستان‌های سطح شهر بستری‌شده‌اند.

    وی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه داشته‌ایم، افزود: در درمان مستقیم سال گذشته ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بار مراجعه داشته‌ایم، که ۵۹۰ نفر به ارائه خدمات به این تعداد از بار مراجعه در استان پرداخته‌اند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.