– خبر ها استانها – حمید یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم با اشاره به ظرفیت‌های توریست پذیری شهر قم گفت: هرسال بر تعداد زوار و گردش‌تران ورودی به استان شهر قم افزوده‌شده هست. وی با اشاره به بعضی از فعالیت‌های شش ماه پیش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان […]

– خبر ها استانها –

حمید یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم با اشاره به ظرفیت‌های توریست پذیری شهر قم گفت: هرسال بر تعداد زوار و گردش‌تران ورودی به استان شهر قم افزوده‌شده هست.

وی با اشاره به بعضی از فعالیت‌های شش ماه پیش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شهر قم اضافه کرد: در ماه‌های موخر ۴ هتل از ۵ هتل هدف بندی شده به بهره‌برداری دست یافته هست، در حال حاضر ۸۶ درصد از تخت‌های هتل‌های شهر قم اشغال و پر هست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان شهر قم با بیان سیاست‌گذاری صورت گرفته‌شده برای توسعه صنعت بوم گردی در شهر قم عنوان نمود: در شش ماه پیش ۴۵ درصد از طرح‌های پیش‌بینی‌شده در روستاهای شهر قم به درنهایت دست یافته هست، تا انتهاء سال ۳ طرح بوم گردی در شهر قم بازنمایی و تعداد واحدهای بوم گردی شهر قم به ۴ طرح افزایش پیدا می‌کند.

۶۵۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مترو شهر قم اختصاص یافتقم| قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ۳۰ میلیارد تومان ‌از دولت طلب داردجشنواره سفره ایرانی زنان شهر قم به روایت عکس

یزدانی با اشاره به اشتغال ایجادشده در بخش گردشگری شهر قم در ماه‌های گذشته افزود: از  1099 نفر اشتغال ابلاغی میراث فرهنگی استان شهر قم در شش ماه پیش تاحالا بالغ‌بر ۱۷۰۰ شغل ایجادشده هست، در زمینهٔ جذب تسهیلات گردشگری در شهر قم تاحالا ۴۴ پرونده به میزان ۹۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک‌های استان معرفی‌شده هست.

وی با اهتمام بر رده مطلوب شهر قم در جذب تسهیلات گردشگری اضافه کرد: پرونده ۸۰۰ میلیارد ریالی برای ابلاغ به بانک‌های استان درزمینهٔ جذب تسهیلات گردشگری در مراحل پایانی قرارگرفته هست، در حال حاضر شهر قم درزمینهٔ جذب تسهیلات گردشگری یکی از استان‌های برتر کشور هست.