به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، ، سیدعلی‌اکبر کلانتر شامگاه پنجشنبه در سمینار روز صنعت و معدن استان یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی بیشترین معیت را با مسئولین برای برطرف مشکلات و ایجاد رونق و کوشش در کشور دارند تصریح نمود: صنعتگران و تولید کنندگان توان ندارند […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، ، سیدعلی‌اکبر کلانتر شامگاه پنجشنبه در سمینار روز صنعت و معدن استان یزد با اشاره به اینکه بخش خصوصی بیشترین معیت را با مسئولین برای برطرف مشکلات و ایجاد رونق و کوشش در کشور دارند تصریح نمود: صنعتگران و تولید کنندگان توان ندارند کارخانه خود را بر دوش دریافت کنند و به کشورهای دیگر بروند به همین سبب اگر مسیر برای آنان هموار گردد مطمئنا بیشتر از هر زمانی در زمینه برطرف مشکلات حرکت می نمایند.

وی گفته بود: از اولین روز سال کنونی که رهبر معظم انقلاب شعار پشتیبانی از کالای ایرانی را مطرح نمودند اقدام به کاوش کل فرآورده ها تولیدی استان یزد کردیم که به عدد تولید ۸۰۰ محصول در استان یزد آمدیم.

ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه زیادی از این فرآورده ها برند می باشند اظهار کرد: بعضی از این تولیدات را خودمان هم نمی‌دانستیم که در استان یزد تولید می گردد

کلانتر با اشاره به اینکه یزد در حوزه نساجی از جایگاه خوبی بهره مند هست تصریح نمود: اولین اقدامی که در این زمینه با پشتیبانی استاندار یزد انجام گردید این بود که تمام مدرسه ها باید از پارچه تولید یزد برای لباس‌های فرم استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه رقابت با کشورهایی که بهره بانکی آنان یک پنجم ایران هست و ماشین ادوات صنعتی آنان هر چند سال یک مرتبه با کمک دولتشان به روز می‌شود خیلی سخت هست تصریح نمود: در زمینه پشتیبانی از کالای ایرانی، کمپینی در یزد شروع می‌کنیم با عنوان کمپین "فکرت را عوض کن کالای ایرانی بخر" که بتوانیم در سال‌های آینده پیشرفت خوبی دارا باشیم.

ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: تولید کنندگان هم به مردم قول می‌دهند که با گرفتن مهلت ۵ ساله و با پشتیبانی مردم، هم به لحاظ نرخ و هم به لحاظ کیفیت کالاهای خود را قابل رقابت با نمونه‌های بیگانه کنند.

کلانتر با تاکید بر اینکه دولت هم باید از تولید کنندگان پشتیبانی نمایند گفته بود: این که ما در رابطه با نفع تسهیلات بانکی، عارضه ها و مالیات و مورد ها متفاوت مربوط با تولید کنندگان اقدامی نکنیم تولید کنندگان هم برای فعالیت با مشکل رو به رو می‌شوند.

ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: بعضی از تولیدات ما به سبب عدم بروز شدن الان صرفه اقتصادی ندارند که باید با نوآوری مواجه گردند ولی سایر واحدهای تولیدی را نمی‌توان به سبب اینکه مشکل دارند از چرخه فعالیت حذف نمود و مطمئنا باید به آنان جان تازه‌ای داده گردد.

ریاست خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد اقتصاد مقاومتی را به معنای آمادگی کشور در مقابل تکانه‌ها دانست و اظهار کرد: این که دلار به ۹ هزار تومان می‌رسد به این معنی هست که ما در مقابل تکانه‌ها مقاوم نبودیم و همین مبحث هم ثبات در نرخ ارز را از بین برده هست.