معاون فرهنگی قوه قضاییه تشکیل سالانه ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه را حاکی از کم‌کاری و قصور در بخش‌های مختلف دانست و گفت: رعایت نکردن حداقل‌های حقوقی از سوی مردم سبب افزایش پرونده‌های قضایی شده است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی صادقی ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، هفته حقوق بشر آمریکایی را مورداشاره قرارداد و اظهار داشت: فریب دادن ملت‌های دیگر یکی از خصایص و ویژگی‌های این حقوق بشر است، حتی رسانه‌های وابسته به دولت آمریکا نیز فریب‌کاری ریشه در خونشان دارد.

وی با اشاره به خوی خشونت‌طلبی دولت آمریکا گفت: حمله به کشورهای عراق، سوریه و افغانستان نمونه‌ای از خوی خشونت‌طلبی کشور آمریکا است و رفتار متکبرانه آن جای تعجب ندارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه زبان حقوق بشری آمریکا را زبان زور نام برد و تصریح کرد: آمریکا با جنگ‌هایی که در منطقه و جهان راه می‌اندازد، جان و مال مردم را به خطر انداخته و بااین‌حال ادعای حقوق بشر نیز می‌کند.

صادقی جنایت‌های آمریکا را مورداشاره قرارداد و افزود: تهیه فهرستی از جنایت‌های این کشور کار سختی بوده و طولانی است، دخالت این کشور منحصر به امریکا نبوده و در کشورهای مختلف با انواع حربه و اقدام به کودتا دخالت در این کشورها داشته است.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه و قدردانی از خدمات خدمت‌گزاران این عرصه ابراز کرد: قوه قضاییه مظهر مبارزه با فساد و آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است، از همین رو همه ما وظیفه حفظ وصیانت از این قوه را به عهده‌داریم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: با شکسته شدن اقتدار قوه قضاییه مقابله با فساد و کسانی که قدرت سیاسی و اقتصادی بالایی دارند سخت خواهد شد، همچنین قوه قضاییه مقابله با فساد در هر جایگاهی را وظیفه خود می‌داند و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکیددارند.

صادقی با تأکید بر جدیت قوی قضاییه درراه مبارزه با فساد افزود: به دلیل حفظ وحدت در نظام اسلامی قوه قضاییه از دادن پاسخ به اتهامات مطرح‌شده از سوی برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کرد، و باید جلوی بروز چنین اتفاقاتی گرفته شود.

وی تشکیل سالانه ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه را حاکی از کم‌کاری و قصور در بخش‌های مختلف دانست و گفت: رعایت نکردن حداقل‌های حقوقی از سوی مردم سبب افزایش پرونده‌های قضایی شده است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه وظیفه تربیت جامعه را ندارد و باید دستگاه‌های اجرایی دیگر از وقوع جرم جلوگیری به عمل‌آورند.