×
×

خطیب جمعه قم:
اصل عفاف و حجاب همیشه در طول تاریخ ایران موردتوجه بوده است

  • کد نوشته: 331718
  • خطیب نماز جمعه قم گفت: کسانی که حتی اعتقادی به اسلام و آموزه‌های دینی ندارند هم بدانند که اصل عفاف و حجاب همیشه در طول تاریخ ایران موردتوجه بوده و هرگز این مساله رهاشده و مورد بی‌توجهی مردم غیور این مرزوبوم نبوده است.

    اصل عفاف و حجاب همیشه در طول تاریخ ایران موردتوجه بوده است
  • به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود:کتاب هیچ‌وقت با پدیدآمدن تجهیزات نوظهور به حاشیه نخواهد رفت و هرسال بر توجه به آن افزوده خواهد شد؛ مقام معظم رهبری اول پرچم‌دار حمایت از فرهنگ کتاب وکتابخوانی است.

    آیت‌الله سعیدی با اشاره به‌ضرورت بهره‌وری و بهینه‌سازی انرژی یادآور شد: برای تحقق شعار سال باید به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم؛ برای ارتقای جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان و بهبود وضع معیشت مردم چاره‌ای جز رشد اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی وجود ندارد.

    وی بابیان اینکه در سطح کشور، جوانان متخصص زیادی وجود دارد که جویای کار و ادامه تحصیلات هستند، تصریح کرد: بدون رشد اقتصادی ۸ درصدی نمی‌توانیم جوابگوی نیاز جوانان و متخصصین باشیم.

    امام‌جمعه قم اضافه کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد باید در مرحله اول زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش‌های مختلف تسهیل و در مرتبه دوم بهره‌وری افزایش یابد.

    تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: وضع عمومی کشور در موضوع بهره‌وری بسیار بد است، اسراف، ولخرجی و عدم روحیه کاری کارمندان دولتی از نمونه‌های بارز وضع نامطلوب بهره‌وری در نظام اداری و ساختار اجتماعی است.

    وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر ضربه سنگینی به دشمنان وارد کرد؛ درس بزرگ امروز آزادی خرمشهر ترجیح هزینه مقاومت بر سازش و تسلیم است.

    وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، عنوان کرد: با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) قلوب آل الله سرشار از شور و شعف از تولد دختری شدند که مژده ولادت ایشان سالها قبل از آن توسط ائمه اطهار بشارت داده‌شده بود.

    وی اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) وجود بابرکتی است که شهر قم و حوزه‌های علمیه به برکت ایشان رونق یافته است؛ ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخی است که بار سنگین امانت الهی را به نحو احسن به سرمنزل مقصود رسانده است.

    تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بابیان اینکه بانوی کرامت الگو و اسوه زنان و دختران مسلمان است، گفت: در طول دهه کرامت انتظار می‌رود سیره و منش این ذوات مقدس برای عموم مردم تبیین شود.

    آیت‌الله سعیدی با اشاره به فرارسیدن روز دختر همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) بیان داشت: مساله عفاف و حجاب باید از جهات فرهنگی، علمی و تبیینی و نیز ازنظر میدانی موردتوجه جدی قرار بگیرد.

    امام‌جمعه قم بابیان اینکه عفاف و حجاب علاوه بر یک فریضه الهی یک وظیفه قانونی و مدنی است، تصریح کرد: مسئولان در رابطه با لزوم قانونی رعایت حجاب، باید با قاطعیت به مسوولیت خود عمل کنند.

    وی تصریح کرد: کسانی که حتی اعتقادی به اسلام و آموزه‌های دینی ندارند هم بدانند که اصل عفاف و حجاب همیشه در طول تاریخ ایران موردتوجه بوده و هرگز این مساله رهاشده و مورد بی‌توجهی مردم غیور این مرزوبوم نبوده است.

    تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با انتقاد از مواضع برخی از نخبگان و مسئولان در امر شخصی تلقی کردن مساله عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب یک موضوع و مساله فردی و شخصی نیست بلکه یک مساله اجتماعی است و شایسته نیست هیچ‌کس در این مقوله وادادگی و عقب‌نشینی خرج دهد.

    امام‌جمعه قم تصریح کرد: پوشش پوشیده و حجاب زمینه‌ساز حضور فعال و مصون بخش زنان و دختران در جامعه است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان شناسی دوران صدر اسلام با توجه به آیات سوره مبارکه توبه، یادآور شد: هیچ‌کس در طول تاریخ از کفر و نفاق سود و نفعی نبرده است و فقط عاقبت خود را با رسوایی و عذاب الهی رقم‌زده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید