[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در جلسه امضا تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم، در سخنانی با اشاره به بحث کاهش نرخ باروری در کشور و اجماع نظر بر این موضوع، گفت: برای حرکت به سمت فرزند آوری نیاز به تغییر سبک زندگی ضروری است. استاندار قم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست پیش از ظهر شنبه در جلسه امضا تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم، در سخنانی با اشاره به بحث کاهش نرخ باروری در کشور و اجماع نظر بر این موضوع، گفت: برای حرکت به سمت فرزند آوری نیاز به تغییر سبک زندگی ضروری است.

استاندار قم به لزوم اقدامات کارشناسی و بنیادی در این زمینه اشاره کرد و افزود: برنامه‌های تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده در این راستا نقش محوری ایفا می‌کند.

وی اشاره‌ای نیز به طرح‌های تشویقی فرزند چهارم کرد و تصریح کرد: بایستی برای تشویق خانواده‌ها جهت فرزندان اول، دوم و سوم نیز به صورت تصاعدی برنامه‌ریزی شود.

بهرام سرمست در مورد این تفاهم نامه گفت: جزئیات این تفاهم نامه باید با دستگاه‌های اجرایی استان به صورت بند به بند مورد هماهنگی قرار بگیرد و پیشنهادات دستگاه‌های دولتی استان در این راستا به ستاد اجرایی ارسال شود.

گفتنی است تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم، به صورت پایلوت ملی، مابین استانداری قم و بنیاد ۱۵ خرداد با هدف تحول در نرخ جایگزینی جمعیت از ۱.۶ به ۲.۵ با سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریالی در راستای حمایت از ۷۰۰۰ فرزند سوم به بعد منعقد گردید.

[ad_2]