×
×

تبلیغات دشمن بزرگترین عامل سرپیچی افراد از تعظیم شعائر است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 138659
  • قم - استادحوزه علمیه نجف اشرف گفت:تبلیغات دشمنان بزرگترین عامل سرپیچی افراد از تعظیم شعائر است و حال می‌بینیم ماهواره‌ها، فضای مجازی و رسانه‌های دشمن شبانه روز علیه اسلام تبلیغ می کنند.
    تبلیغات دشمن بزرگترین عامل سرپیچی افراد از تعظیم شعائر است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی بعد از ظهر جمعه در نخستین جلسه از دوره آموزشی معارف مهدویت با موضوع تجلی غدیر در عصر ظهور که با حضور طلاب و مستبصرین غیرایرانی در شهرک مهدیه قم برگزار شد به تبیین موضوع «تعظیم» در آیات و روایات و تطبیق آن با عقل و فطرت پرداخت و اظهار کرد: بزرگترین وظیفه ما به ویژه در زمان غیبت مسئله تعظیم است؛ تعظیم برخی اوقات مذموم است مانند تعظیم در برابر کسی که بزرگی ندارد مثلاً عالم یا خدمتگذار جامعه نیست.

    وی ادامه داد: تعظیم ممدوح تعظیمی است که در برابر شخصیتی بزرگ صورت بگیرد مانند تعظیم پدر و مادر که در قرآن به آن تاکید شده و یا تعظیم پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) که پدران امت هستند.

    استاد حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به اینکه وهابیت تعظیم پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را شرک می‌دانند، تصریح کرد: در پاسخ باید گفت آیا تعظیم پدر و مادر را شرک می‌دانید؟ پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) نیز پدران امت هستند و روایت صحیح نیز دارد.

    آیت الله بحرالعلوم میردامادی در ادامه به عوامل سرپیچی از تعظیم ممدوح پرداخت و ابراز کرد: نخستین عامل که خیلی اهمیت دارد تبلیغات دشمن است. دشمن با تبلیغات در افراد ایجاد بدبینی می‌کند و گاهی نیز ممکن است اعمال متدینین افراط و تفریط باشد و اشتباهاتی انجام دهند که آن اشتباه به نام اسلام و دین نوشته می‌شود و باعث می‌شود برخی افراد تحت تأثیر آن دیگر مثلاً نماز نخوانند و یا روزه نگیرند.

    وی با تاکید بر اینکه طلبه باید زینت اسلام و الگوی تقوا و زهد باشد، بیان کرد: امروز تبلیغات دشمنان بزرگترین عامل برای سرپیچی افراد از تعظیم است و حال می‌بینیم ماهواره‌ها، فضای مجازی و رسانه‌های دشمن شبانه روزی به تبلیغات علیه اسلام و تشیع می‌پردازند و افراد را نسبت به شعائری مثل غدیر، عاشورا، نماز و…. سست می‌کنند.

    بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) با اشاره به اینکه امروز اتاق فکری که برای فرهنگ دنیا تبلیغ می‌کند در دست یهود است، گفت: اگر کسی در تعظیم کم آورد تبلیغات بر رویش اثر گذاشته است و در مقابل تعظیم به تحقیر دین و احکام الهی و شعائر الهی می‌پردازد.

    آیت الله بحرالعلوم میردامادی با تاکید بر اینکه تحقیر قرآن و اهل بیت (ع) کار یهود است، بیان کرد: گاهی تحقیر کنندگان دین در لباس دوست در جامعه حضور دارند؛ مانند صوفی‌ها و غالی ها که عمداً در دین غلو می‌کنند تا متدینین از اهل بیت (ع) روگردان شوند. وهابی‌ها، معاندین از یک طرف و صوفی‌ها و غالی ها از طرف دیگر به دین ضربه می‌زنند و ما باید اعتقادمان به دین همان باشد که قران و محمد و آل محمد (ص) فرمودند.

    وی با بیان اینکه تعظیم ابتدا از خدا شروع می‌شود، افزود: خدا بزرگداشت دارد و خاتم الانبیا (ص) را بالا می‌برد. می‌فرماید «و رَفَعْنا لَکَ ذِکْرَکَ». قرآن طرفدار تعظیم انبیاست و مقام آنان را در آیات متعدد تعظیم می‌کند.

    استاد حوزه علمیه نجف اشرف خاطرنشان کرد: غدیر خم تعظیم مقام صاحب الولایه و پرده برداشتن از تابلوی مقامات ایشان است. غدیر کاشف ولایت است والا امیرالمومنین (ع) قبل از آن هم ولی الله بودند.

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید