تولیت آستان قدس رضوی با حضور در بیوت حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی و شبیری زنجانی در قم و آیت الله مکارم شیرازی در مشهد با این مراجع تقلید به‌صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شهرکریمه نقل از آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در بیوت حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی و شبیری زنجانی در قم و آیت‌الله مکارم شیرازی در مشهد با این مراجع تقلید جهان تشیع به‌صورت جداگانه دیدار کرد، مراجع عظام تقلید در این دیدارها ضمن آرزوی توفیق برای تولیت آستان قدس رضوی در خدمت‌رسانی شایسته به زائران بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع)، توصیه‌هایی در بهره‌برداری هر چه بهتر از ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی و علمی حرم مطهر رضوی داشتند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد مروی نیز در این دیدارها به ارائه گزارشی از اقدامات علمی و تحقیقاتی آستان قدس رضوی در عرصه حوزوی و دانشگاهی پرداخت و از مراجع عظام تقلید برای سفر به شهر مشهد دعوت کرد.

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم با انجام برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم در سفرهای مراجع عظام تقلید به مشهد مقدس از فرصت حضور آن حضرات برای برگزاری جلسات علمی و تشکیل کلاس‌های عالی حوزوی بهره ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین از رویکرد این آستان مقدس در ارج نهادن به علمای بزرگ مدفون در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و گفت: یکی از بزرگان دین و اندیشه مدفون در حرم مطهر، مفسر کبیر جناب شیخ طبرسی بوده که خدمات شایانی به اسلام کرده است؛ این عالم عالیقدر از مفاخر شیعه و شاگردان و دست‌پروردگان مکتب امام رضا(ع) است که تلاش داریم بیش از پیش به معرفی و ارج نهادن به این عالم بزرگوار بپردازیم.

مروی همچنین در مشهد با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که به این شهر سفر کرده است، دیدار کرد.

وی با حضور در محل اقامت آیت‌الله مکارم شیرازی در مشهد، ضمن دیدار و گفت‌وگو و خوشامدگویی به این مرجع عالیقدر جهان تشیع، گزارشی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی ارائه کرد.