×
×

جمیت الوفاق بحرین خواستار بازگشایی مرقد صعصعه بن صوحان شد

  • کد نوشته: 331640
  • جمعیت الوفاق بحرین از رژیم حاکم خواست ضریح «صعاصه بن صوحان عبدی» را بازگشایی کند.

    جمیت الوفاق بحرین خواستار بازگشایی مرقد صعصعه بن صوحان شد
  • به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری حوزه جمعیت الوفاق بحرین از رژیم حاکم خواست ضریح «صعاصه بن صوحان عبدی»، صحابی بزرگ را که در جنوب بحرین واقع شده و بیش از ۱۳۰۰ سال قدمت دارد، بازگشایی کند.

    الوفاق در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که این زیارتگاه مذهبی جایگاه ویژه‌ای برای بخش بزرگی از مسلمانان بحرین و خارج از کشور دارد و هشدار داد که بستن آن و ممانعت از زیارت آن، ستیز آشکار با احساسات و عقائد شهروندان و بیان کننده حجم آزار آنها و تحقیر اعتقاداتشان است.

    الوفاق تأکید کرد که رژیم حاکم پشت شعارهای همزیستی و مدارا پنهان می‌شود و به منظور سرپوش گذاشتن بر تخلفات و آزار و اذیت و مبارزه با آزادی های مذهبی، میلیون‌ها می‌پردازد تا آبروداری کرده و رأی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را بخرد تا خود را به عنوان نظامی معتقد به همزیستی و تساهل ستایش کنند.

    صعصعهبن صوحان از بنی عبد قیس و یکی از نزدیکترین یاران حضرت علی(علیه السلام) بود. این قرابت تا آنجا بود که آن حضرت در موقوفات خود صعصعه را شاهد میگرفتند. رجالیون شیعه او را از ابدال دانستهاند. صعصعه همانند برادرانش زید و سیحان توانایی فوقالعادهای در امر خطابه داشت، به حدی که مورد ستایش امیر بیان حضرت علی(علیه السلام)قرار گرفت و او را خطیب شحشح و توانا خواندند. او از این توانایی در بدو حکومت ایشان نهایت بهرهبرداری را به نفع آن حضرت نمود. حضرت علی(علیه السلام) که به صعصعه اعتماد ویژهای داشت، در چند نوبت او را به نمایندگی از خویش به رویارویی و مذاکره با معاویه کشاند. این کشاکشها با معاویه پس از شهادت آن حضرت ادامه یافت و صعصعه از جمله شیعیانی بود که معاویه از آنان به شدت تنفّر داشت. او در حدود سال ۵۶ هجری به علتی ناگفته وفات یافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید